هکرها به کمک صنعت بیمه آمدند

با افزایش درآمد شرکت های بیمه

هکرها باعث شدند میزان درآمد شرکت های بیمه از طریق فروش بیمه نامه “فضای سایبر” چندین برابر شود./ هکرها تنها موجوداتی هستند که نرخ حق بیمه شرکت های فعال در این صنعت را به شدت افزایش داده اند، چرا که بیمه گران برای پوشش چنین حوادثی به شدت بر قیمت پوشش های خود افزوده اند.

به گزارش ریسک نیوزاز صنعت بیمه و به نقل از لایو اینشورنس،، هکرها تنها موجوداتی هستند که نرخ حق بیمه شرکت های فعال در این صنعت را به شدت افزایش داده اند، چرا که بیمه گران برای پوشش چنین حوادثی به شدت بر قیمت پوشش های خود افزوده اند.

در طول دو سال گذشته شرکت های تجاری در ایالات متحده آمریکا به شدت هدف حملات تروریستی قرار گرفته اند و همین مسئله باعث شده که آنان بر نرخ حق بیمه ای خود بیافزایند؛ این در حالی است که این افزایش نرخ به آرامی صورت می گیرد. برخی از شرکت های بیمه ممکن است با ریسک های بالاتری مواجه شوند که این امر به معنای آن است که آنان به پوشش های گران قیمت تری برای مقابله با حملات دیجیتالی نیاز دارند.

در این میان بیمه گران نه تنها بر نرخ های خود افزوده اند بلکه بسیاری از شرکت ها به دنبال یافتن راه حل جامع تری برای حل این مشکل هستند. در چنین شرایطی افراد عالی رتبه سیاسی نیز در امان نیستند؛ به عنوان مثال، به تازگی یک هکر ناشناس ادعا کرد که ایمیل شخصی مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را هک کرده و اسناد شامل فهرستی از آدرس های ایمیل را به صورت آنلاین منتشر کرده است. خبرگزاری آسوشتیدپرس در این باره نوشت، سازمان سیا اعلام کرده که این مساله را به مقام های بالاتر ارجاع داده اما رسما آن را تایید نکرد. این هکر در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک پست خود را یک دانش آموز دبیرستانی معرفی کرده که مخالف مواضع آمریکا در سیاست خارجی است و از حامیان فلسطینی ها است. او در حساب توییتری خود فهرستی از ایمیل ها و فایل های به دست آمده از هک ایمیل شخصی "جان برنان”، مدیر سیا را منتشر کرده است. این هکر همچنین مدعی شده که حساب " Comcast" متعلق به "جه جانسون" وزیر امنیت کشور را هک کرده و اطلاعات شخصی او را منتشر می کند.

همچنین یک شرکت بیمه به تازگی با بحران بسیار بزرگی روبه رو شده است؛ زیرا هکرها اطلاعات شخصی ۱۰ میلیون بیمار تحت پوشش این شرکت را به سرقت برده اند. مسوولان این شرکت در شهر نیویورک اعلام کردند که شرایط این شرکت به شدت به واسطه فعالیت هکرها به خطر افتاده است. ماجرا از این قرار است که هکرها با ورود به سیستم این شرکت موفق به دزدیدن اطلاعات ۱۰ میلیون فرد تحت پوشش بیمه های "روچستر" شده اند.

اما بنیانگذار شبکه مجازی "تلگرام" از خود مطمئن است و یک جایزه 300 هزار دلاری برای کسی در نظر گرفته است که بتواند اطلاعات رمزگذاری شده این شبکه پیام‌رسان را هک کند. تلگرام به تدریج گوی سبقت را از حریفانش در فضای مجازی می ‌رباید. هر روز با توجه به قابلیت‌ هایش بر تعداد کاربران این اپلیکیشن پیام ‌رسان تلفن همراه افزوده می‌ شود طوری که تازه ترین گزارش، از رد و بدل شدن روزانه 12 میلیارد پیام در تلگرام و وجود ماهانه حدود 60 میلیون کاربر فعال خبر می‌ دهد.

افزایش درخواست برای کاهش مزایا

اما خلاف افزیش نرخ قیمت ها، بیمه گران همچنین شاهد کاهش مزایا هستند و به شرکت ها فشار می آورند که هزینه های خارج از برنامه خود را در زمان کاهش حملات دیجیتالی کاهش دهند، مانند زمانی که نقض داده ها اتفاق می افتند. در چنین مواردی آنان به دنبال انعقاد قراردادهای هستند که از 100 میلیون دلار تجاوز نکند و برای شرکت های بزرگ این رقم به میزان خساررتی که آنان در زمان مواجه با تهدیدهای اصلی روی می دهد، وابسته می شود. در همین حال، برخی از شرکت ها با چالش دیگری مواجه هستند و آن تهیه مبلغی برای خرید بیمه نامه ها و حفظ آنان در آینده است.

هک شدن شرکت های بیمه

این در حالی است که خود بیمه گران از این تهدید مبرا نیستند. به عنوان مثال شرکت بیمه "آنتم" که در زمینه بیمه درمان فعالیت می کند، اخیرا اعلام کرده است که در معرض چنین حملاتی قرار گرفته است و اطلاعات حدود 79 شهروند که از این شرکت بیمه خریداری کرده اند، به سرقت رفته است. این شرکت همچنین در بیانیه خود تایید کرده است که هزینه بیمه حملات سایبری افزایش داشته است.

در این گزارش آمده است که برای بسیاری از شرکت ها تجدید این بیمه نامه ها دشوار است و حتی برخی از آنان برای صرفه جویی در هزینه ها از خرید بیمه سایبر پشیمان می شوند. به باور مدیران این شرکت ها چنین حادثه ای برای آنان از اهمیت چندانی برخوردار نیست.

فرصتی بی نظیر برای بیمه گران

در حالی که دنیای دیجیتال روز به روز خطرناک تر می شود، افزایش متناوب حملات سایبری برای شرکت های که چنین محصولاتی را پوشش می دهند، خبر خوشایندی است؛ هرچند که اگر مشتریان آنان مورد هدف قرار بگیرند، آنان متحمل خسارت های هنگفتی می شوند؛ پس کاهش مزایا در بیمه نامه ها برای رشد اقتصادی آنان بسیار مفید است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  9  =  45