مرکز ید درمانی استان بوشهر در آستانه افتتاح

رییس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویر برداری مولکولی استان بوشهر گفت: با پیگیری‌های مستمر مسئولین اجرایی استان و با همکاری مشترک میان وزارت بهداشت و سازمان انرژی اتمی کشور مرکز ید درمانی و درمان بیماران سرطانی با مواد رادیواکتیو در آستانه افتتاح قرار گرفت.

به گزارش ریسک نیوز،پروفسور مجید اسدی گفت: این مرکز  با بهره‌گیری از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری پیشرفته و به‌روز دنیا تا دو هفته دیگر به بهره‌برداری می رسد.

عضو شورای‌عالی انجمن قلب و عروق هسته‌ای آمریکا افزود: تعداد مراکز مشابهه در کشور انگشت شمار بوده و تنها مرکز فعال جنوب کشور و با تخت محدود در بیمارستان نمازی شیراز قرار دارد.

فلوشیپ تصویر برداری پیشرفته از دانشگاه هاروارد خاطر نشان کرد: مرکز ید درمانی و درمان با مواد رادیواکتیو استان بوشهر با مقیاس گسترده تر و تخت بیمارستانی بیشتر قابلیت همراهی با مرکز شیراز و پوشش کامل تر جنوب کشور و حتی کشورهای همسایه را نیز دارد.

فلوشیپ PET-CT از دانشگاه استانفورد آمریکا افزود: مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای بوشهر دومین مرکز با موافقت قطعی وزارت در نوع خود در کشور است.

پروفسور اسدی در رابطه با پذیرش بیماران این مرکز گفت: بیماران از هم اکنون می توانند جهت نام نویسی و تعیین نوبت به مرکز پزشکی هسته‌ای واقع در بیمارستان قلب بوشهر مراجعه کنند.   

وی به روش‌های درمانی رایج در پزشکی هسته‌ای که در این مرکز قابل انجام است اشاره کرد و گفت:درمان سرطان‌های تیروئید با رادیو داروی ید – 131، درمان تسکین متاستاز‌های استخوانی ناشی از سرطان‌ها با رادیو دارو‌های استرانسیوم 89 و ساماریوم153، درمان تومور‌های نورواندوکرین با رادیو داروهای ید131 – MIBG، درمان التهاب شدید مفاصل در بیماران با مشکل رماتیسم پیشرفته با فسفر 32 و درمان سرپایی پرکاری تیروئید با رادیو داروی ید131 از جمله درمان های قابل انجام  در این مرکز است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  50  =  53