واکنش جالب بورس به مصوبه شورای حکام

در پی مصوبه مهم عصر دیروز شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر بسته شدن پرونده PMD و لغو تمامی قطعنامه های پیشین علیه ایران، بورس تهران به این رویداد واکنش جالبی نشان داد.

به گزارش ریسک نیوز،فعالان بازار سرمایه در روز گذشته و با نزدیک شدن به آغاز نشست شورای حکام واکنش مثبتی به این نشست از خود نشان داده و با خوش بینی نسبت به خریداری سهم اقدام کردند، ولی شاخص امروز بورس حکایت دیگری داشت.

 

به این ترتیب و در حالی که یکی از نگرانی ها و ترس‌های بورس تهران در ماه های گذشته پرونده هسته‌ای ایران بود و سهامداران در روزهای اخیر و با برگزاری نشست شورای حکام خبرهای این بخش را دنبال می کردند و منتظر شنیدن خبرهای خوش در این حوزه بودند، امروز چهارشنبه با مشخص شدن نتیجه جلسه روز گذشته و بسته شدن پرونده PMD‌ واکنش سردی به این خبر نشان دادند.

 

بر این اساس علی رغم انتشار این خبر مهم درحوزه سیاسی، امروز بورس تهران همانند گذشته با افت قیمت ها و کاهش تقاضا مواجه شد، به طوری که در بازار امروز روند نزولی قیمت‌ها ادامه پیدا کرد و شاخص بورس با افت 86 واحدی به کانال 61 هزار واحد نزدیک تر شد.

 

این اتفاق موجب شد تا فعالان تالار حافظ از بروز اقدامات هیجانی بپرهیزند و همچنان منتظر اقدامات جدید و رفع تحریم ها باشند، به طوری که در بازار امروز روند ابتدایی مثبت بورس دوام چندانی نداشت و شاخص بورس دوباره گرفتار نزول شد.

 

در بازار امروز نفت و گاز پارسیان، بانک صادرات، پالایش نفت اصفهان و پست بانک شاخص بورس را به سمت مثبت شدن هدایت کردند، اما در نهایت شرکتهایی مانند تاپیکو، پالایشگاه بندرعباس، مپنا، هلدینگ خلیج فارس، ملی مس و ایران خودرو شاخص بورس را به سمت منفی شدن هل دادند.امروز همچنین کارخانجات قند قزوین، پست بانک و ایران ترانسفو از صف خرید برخوردار شدند و بانک کارآفرین، تهران شیمی و مگسال بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

 

حاکم شدن جو انتظار در تالار شیشه ای موجب شد تا در آخرین روز هفته 416 میلیون سهم به ارزش 77 میلیارد تومان داد و ستد شده و ارزش بازار سرمایه تا سطح 268 هزار میلیارد تومان نزول کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  87  =  97