پرداختی های تامین اجتماعی در دولت یازدهم بدون تاخیر بود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: یکی از افتخارات سازمان تامین اجتماعی در دولت یازدهم این است که هیچکس نمی تواند ادعا کند حقوق وی یک روز با تاخیر پرداخت شده است.

به گزارش ریسک نیوز،سید تقی نوربخش شامگاه پنجشنبه در نشست بررسی و رفع موانع تولید در استان کرمان که با موضوع بررسی مشکلات معادن زغالسنگ در استانداری برگزار شد افزود: سازمان تامین اجتماعی امسال در هر ماه 42 هزار میلیارد ریال پرداختی داشته که 10 هزار میلیارد ریال بیش از هدفمندی یارانه ها بوده است.
وی تصریح کرد: تمام منابع پرداختی تامین اجتماعی از محل حق بیمه پرداختی به سازمان تامین اجتماعی تامین می شود.
وی گفت: سازمان تامین اجتماعی در طرح تحول نظام سلامت نیز تمام تلاش خود را داشته است و به وظایف خود عمل کرده است.
نوربخش با اشاره به این که حتی یک ریال از بودجه عمومی دولت وارد صندوق تامین اجتماعی نمی شود افزود: دولت یک تریلیارد ریال (100هزار میلیارد تومان) به سازمان تامین اجتماعی بدهی دارد.
وی با بیان اینکه صندوق های بیمه اجتماعی می تواند کمک توسعه کشور باشد گفت: هیچ صندوق بیمه ای در کشور وجود ندارد که از بودجه عمومی کشور استفاده نکند و تامین اجتماعی در این زمینه تنها صندوقی است که از این بودجه استفاده نمی کند.
نوربخش بیان کرد: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی 50.8 درصد از جمعیت کشور را زیر پوشش خدمات خود دارد که از این تعداد پنج میلیون نفر مستمری بگیر هستند.
وی با تاکید بر لزوم اجرای قانون در سازمان تامین اجتماعی گفت: در شرایط سخت سازمان را اداره کرده ایم که سرنوشتی مانند صندوق بیمه فولاد نداشته باشد.
وی با اشاره به درخواست نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی مبنی بر بخشش جرایم تامین اجتماعی معادن زغالسنگ گفت: بخشش جرایم در اختیار مجلس شورای اسلامی است و سازمان تامین اجتماعی در این زمینه نقشی ندارد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: برای حل مسائل صندوق فولاد نیز اقدامات خوبی انجام شده است و با وجود پرداخت هایی که برای رفع مشکلات آن انجام شده، راه حل نهایی آن در بودجه سال 95 و برنامه ششم خواهد بود.
وی خطاب به کارگران و بازنشستگان معادن زغالسنگ گفت: تا آخر امسال حقوق شما حداکثر با یک ماه تاخیر پرداخت می شود و امیدواریم سال آینده پرداخت ها به موقع انجام شود.
نوربخش به کارهای کارشناسی فراوان برای حل مشکلات کارگران معادن زغالسنگ و صندوق فولاد اشاره کرد و گفت: معتقدم با هم افزایی می توان بخش زیادی از این مشکلات را برطرف کرد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین امروز پنجشنبه به شهرستان های راور و زرند رفت و با حضور وی عملیات اجرایی مرکز درمانی تامین اجتماعی در راور آغاز و سپس بخش مراقبتهای ویژه آی.سی.یو ICU بیمارستان امام علی (ع) زرند افتتاح شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  ×  6  =