تجمیع بیمه ها با شرایط فعلی اتفاق ناگواری است

بیژن نوباوه:

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث هایی که درباره ادغام صندوق های بیمه ای به راه افتاده است گفت:تجمیع بیمه ها با شرایط فعلی، اتفاق ناگواری است.

به گزارش ریسک نیوز،بیژن نوباوه در گفت‌وگو با تسنیم، درباره تجمیع بیمه‌ها گفت:  امروزه بیمارستان ها بدون در نظر گرفتن شرایط بیمار، برای بیمه ها مخارج می تراشند و خود من از نزدیک شاهد بودم که بیماری نیاز به چندین نوع درمان ندارد اما به زور به بیمه و بیمار تحمیل می کنند و این مخارج بیمه ها را زیاد می کند، زیرا بیمه ها بیش از اینکه بتوانند خدمات بدهند، باید پاسخگوی نیازهای خودشان در تامین اعتباری باشند که بیمارستانهای خصوصی تحمیل می کنند.

نوباوه با اشاره به بحث هایی که درباره ادغام صندوق های بیمه ای به راه افتاده افزود: در بسیاری از کشورها به خصوص کشورهای غربی، یک صندوق بیمه وجود دارد و حتی آنهایی که سیستم خصوصی دارند، با این صندوق بیمه به اصطلاح دولتی، از طریق برداشت حق السهم به همه مردم خدماتی یکسان در همه کشور ارائه می کنند و این بسیاری از مشکلات مردم را کم می کند.

وی اظهار داشت: اما در کشور ما به دلایل مختلف مردم رضایت ندارند. یکی از دلایل این است که امکانات در کشور ما پراکنده است و متاسفانه در شهرهای بزرگ متمرکز است و خود این میتواند یک آسیب باشد.

نماینده تهران تجمیع بیمه ها را طرح مفیدی دانست که حتما باید بیش از آنچه امروز مطرح است، حلاجی شود.

وی با اشاره به شرایط بهبود یافته سازمان تامین اجتماعی و لزوم مراقبت از آن تاکید کرد: در این مدت با حمایتی که مجلس کرد و اعتبارات بسیار زیادی که در این خصوص صرف شده است، بیمه تامین اجتماعی توانسته یک مقدار شخصیت و هویت خوبی بگیرد و تا همین دوسال قبل بیمه خوبی نبود و ارائه خدمات کامل و جامع را نمی توانست به مردم داشته باشد.

نوباوه با تأکید بر اینکه دولت نمی تواند اموال سازمان تامین اجتماعی را در اختیار بگیرد یا به دستگاه دیگری منتقل کند زیرا این سازمان کاملا خصوصی است گفت: دولت وقتی حدود 100هزار میلیارد تومان به این سازمان بدهکار است، چگونه می خواهد سرمایه دیگری از سازمان مال خود کند؟

وی با تأکید بر اینکه بزرگ ترین بدهکار به تامین اجتماعی خود دولت است گفت: سازمان تامین اجتماعی وضعیت خوبی به لحاظ اعتبارات ندارد. ولی اگر دولت ها دیون خود را در چندین مرحله به تامین اجتماعی پرداخت میکرد، اکنون سازمان تامین اجتماعی یکی از قدرتمند ترین سازمان های کشور بود.دولت نمی تواند حتی یک خشت سازمان تامین  اجتماعی را مال خود کند و اگر بحث ادغام هم با شرایط کارشناسی و نه آنچه امروز می گویند به نتیجه برسد حتما با شرایط و شروطی این کار صورت می‌گیرد.

نوباوه گفت: باید در شروط ادغام قید شود که دولت حق دست اندازی به اموال سازمان را ندارد. به نظر می رسد که بهترین راهکار این است که دولت سهم خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند و تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان مرکزی در بحث درمان عمل کند. در آن صورت این اتفاق نمی افتد که اموال سازمان جا به جا شود. ولی اگر دولت با تامین اجتماعی شریک شود، به عنوان شراکت می تواند حتی از اموال سازمان برداشت سهم کند و این قضیه کاملا غلط است.

وی تأکید کرد: تجمیع بیمه ها اگر یک روزی به درستی اتفاق بیفتد، خوب است. ولی اگر در شرایط فعلی این تجمیع صورت بگیرد، اتفاق ناگواری خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

87  −  82  =