بورس عربستان اول شد؛ بورس تهران آخر

مقایسه بازدهی شاخص کل بورس تهران با شاخص بورس‌های منطقه نشان می‌دهد که شاخص بورس تهران در ٩ ماهه امسال نسبت به بورس‌های منطقه خاورمیانه افت کمتری را تجربه کرده و بورس عربستان با بیشترین افت در صدر جدول قرار گرفته است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از اعتماد،مقایسه شاخص بورس تهران با سه بورس مطرح منطقه نشان می‌دهد که بورس تهران در ٩ ماه امسال نسبت به بورس‌های دوبی، عربستان و استانبول کمترین افت را تجربه کرده و با افت ٦/١ درصدی شاخص در این مدت در انتهای جدول قرار گرفته است. این در حالی است که بیشترین افت شاخص در بین بورس‌های مطرح منطقه، نصیب بورس عربستان صعودی شده است و این کشور با ٢٤ درصد افت شاخص، مقام اول بیشترین افت را در بین سایر بورس‌ها کسب کرده است.

بعد از عربستان، بورس دوبی بیشترین افت شاخص را در بین بورس‌ها تجربه کرده و با افت ٩ درصدی شاخص و بازدهی منفی، در رتبه دوم قرار گرفته است؛ بعد از بورس دوبی، شاخص بورس استانبول نیز افت ٢/٨ درصدی را در ٩ ماه امسال تجربه کرده و در مقام سوم این جدول ایستاده است.
علاوه بر این عملکرد بازدهی شاخص بورس در سه‌ماهه سوم سال نشان می‌دهد که در سه‌ماهه سوم نیز بورس تهران با بازدهی منفی ٠٩/٠ درصدی کمترین افت را در بین سه بورس دیگر تجربه کرده و در بین سایر بورس‌ها در انتهای جدول قرار گرفته است؛ در سه ماهه سوم سال بورس دوبی با بازدهی منفی ١٤ درصدی بیشترین بازدهی منفی را کسب کرد و در رتبه اول قرار گرفت.

همچنین مقایسه شاخص بورس تهران با شاخص بورس‌های جنوب شرقی آسیا نشان می‌دهد که بورس تهران نسبت به شاخص‌های مطرح این کشورها نیز افت کمتری را در ٩ ماهه امسال تجربه کرده است، زیرا وضعیت این بورس‌ها نیز به دلیل کاهش قیمت‌های جهانی مطلوب نبوده و بورس‌های مطرح جنوب شرق آسیا بازدهی‌های منفی را تجربه کرده‌اند به طوری که در ٩ ماهه امسال شاخص تاپیکس بورس توکیو افت ٢/٣ درصدی را تجربه کرده و بورس‌های هنگ کنگ و کوالالامپور نیز هر کدام با افت ٩ درصدی مواجه شدند و نسبت به بورس تهران افت‌های بیشتری را تجربه کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  ×    =  18