اختصاص واکسن آنفولانزا به زنان باردار

محمد اسماعیل مطلق گفت: با تصویب کمیته ملی واکسن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمام زنان باردار در کشور واکسن آنفولانزا دریافت می‌کنند.

به گزارش ریسک نیوز،محمد اسماعیل مطلق مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت امروز در آغاز نشست کارگاه سه‌روزه آمادگی زایمان طبیعی در بندرعباس گفت: سالانه در کشور یک‌ میلیون و 700 هزار نفر زن باردار داریم که با این مصوبه در مرحله نخست مادران پرخطر و در مرحله دوم تمام زنان باردار،  واکسن آنفولانزا دریافت می‌کنند.

 مطلق گفت: واکسن آنفولانزا برای مادران پرخطر از امسال شروع می شود و بقیه زنان باردار نیز در صورت تامین واکسن موردنیاز واکسینه خواهند شد.

وی در زمینه سلامت مدارس نیز گفت: در کشور 20 هزار مدرسه مروج سلامت داریم که در این مدارس سلامت فردی و محیط مدرسه آموزش داده می‌شود که سعی می‌شود این مدارس در کل کشور گسترش یابد.

مطلق گفت: برنامه دیگر ما در زمینه سلامت مدارس آموزش خود مراقبتی به دانش آموزان است.
وی افزود: کنترل بهداشتی بوفه مدارس بویژه برای ارائه نشدن سوسیس و کالباس و پفک و مواد غیربهداشتی نیز از دیگر برنامه‌های ما درباره سلامت مدارس است.

مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت گفت: در حوزه سلامت خانواده نیز ارتقای سلامت جسمی و روانی و اجتماعی خانواده در دستور کار است و این برنامه‌ها از حاشیه شهرها شروع شده است.

نشست سه روزه ارزیابی عملکرد کلاس‌های آمادگی برای زایمان طبیعی با حضور کارشناسان مسئول اداره سلامت مادران 55 دانشگاه علوم پزشکی کشور از امروز به مدت سه روز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بندرعباس آغاز شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

53  +    =  56