“دسانکو” و “ساینا” فردا عرضه اولیه دارند

۱۰ درصد از سهام هر یک از شرکتهای داروسازی سبحان انکولوژی و صنایع بهداشتی ساینا فردا در فرابورس عرضه اولیه می شود.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از تسنیم،همزمان با عرضه اولیه 10 میلیون سهم شرکت صنایع بهداشتی ساینا در فرابورس، روز سه شنبه 10 درصد از سهام یک شرکت داروسازی نیز عرضه اولیه می شود.
بر اساس این گزارش؛ 10 درصد از سهام شرکت داروسازی سبحان انکولوژی برای نخستین بار پس از پذیرش فردا(سه شنبه) در بازار دوم فرابورس ایران واگذار می‌شود.
در این عرضه اولیه از مجموع 38 میلیون و 100 هزار سهم، 23 میلیون سهم به فرایند کشف قیمت اختصاص پیدا می‌کند و 15 میلیون و 100 هزار سهم نیز متعلق به معامله‌گران آنلاین است.
همچنین، محدودیت خرید سهام برای هر کارگزاری 230 هزار سهم تعیین شده و صندوق‌های سرمایه‌گذاری اعم از مشترک و قابل معامله هیچ‌ سهمیه‌ای برای خرید این سهم ندارند.
گفتنی است، شرکت داروسازی سبحان انکولوژی با 381 میلیارد ریال سرمایه، اولین تولید کننده فرآورده‌های تزریقی ضد سرطان در خاور میانه بوده و در روز 26 بهمن‌‌ماه 94 در فهرست نمادهای بازار دوم درج شده است.
این گزارش می افزاید: 10 درصد از سهام صنایع بهداشتی ساینا شامل 10 میلیون سهم این شرکت 100 میلیارد ریالی نیز فردا و در هجدهمین روز اسفندماه جاری برای نخستین بار در بازار دوم فرابورس ایران واگذار می‌شود.
بر اساس این گزارش؛ در عرضه اولیه "ساینا" 4 میلیون و 800 هزار سهم متعلق به معامله‌گران آنلاین است که پس از کشف قیمت 5 میلیون و 200 هزار سهم با اعلام ناظر بازار در زمان مقرر قابل خریداری است.
علاوه بر این، هریک از کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران در روز سه‌شنبه می‌توانند تا سقف 52 هزار سهم در این عرضه اولیه سهیم باشند اما صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و قابل معامله سهمیه‌ای برای خرید سهام ندارند.

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟