جزئیات مشکل قطع بیمه برخی‌تاکسیرانان

معاون فنی‌و‌درآمد سازمان تامین اجتماعی جزئیات مشکل قطع بیمه تعدادی از تاکسیرانان را تشریح کرد.

به گزارش ریسک نیوز،محمدحسن زدا در پاسخ به سوالی در خصوص مشکل بیمه‌ای تعداد از تاکسیران‌ها، اظهار داشت: این موضوع بستگی به دو حالت دارد: یک زمان سازمان تامین اجتماعی به طور مثال به دلیل نداشتن اعتبار تصمیم می‌گیرد تاکسیران جدید بیمه نکند اما یک زمان تاکسیرانی مشکل ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر قراردادهایی باچند شرکت به عنوان کارگزاران برای پرداخت حق بیمه و ارائه لیست بیمه تاکسیران‌ها منعقد شده که آنها به عنوان کارفرما حق بیمه را دریافت و به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز کنند. این شرکت‌ها نقش واسطه بین سازمان تامین اجتماعی و سازمان تاکسیرانی پیدا کرده‌اند و در برخی موارد حق بیمه را با تأخیر به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می‌کنند، از جایی که تمام اقدامات در سازمان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود وقتی لیست بیمه و حق بیمه به موقع به سازمان نرسد به طور اتوماتیک مشکل بیمه‌ای ایجاد می‌شود.

معاون فنی‌و‌درآمد سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی به هیچ وجه مشکلی در رابطه با بیمه تاکسیرانان ندارد و این مشکلات باید از جانب شرکت‌های کارگزار واسط حل شود.

وی افزود: در حال حاضر با سازمان تاکسیرانی در حال مذاکره هستیم و پیشنهاداتی برای حل این مشکل به آنها ارائه دادیم. بدهی این شرکت‌های کارگزار به تامین اجتماعی زیاد شده ما پیشنهاد تقسیط بدهی به شرط پرداخت به‌روز برای ماه‌های جاری و آتی را به آنها دادیم و امیدواریم این مشکلات به زودی حل شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  7  =  1