خزانه داری آمریکا با پوشش بیمه ای شناورهای ایرانی موافقت کرد/ ارایه راهکار بیمه اتکایی حمایتی

کلوپ های بین المللی (P&I) به منظور پوشش بیمه ای شناور ها و نفت کش های ایرانی با خزانه داری آمریکا مذاکره کرده و موفق شدند موافقت آمریکا جهت پوشش ریسک های کلیه شناورهای ایرانی را جلب کنند به طوریکه طی چند روز آینده برنامه های توافقی اعلام خواهد شد.

به گزارش ریسک نیوز،بر اساس اخبار منتشر شده کلوپ های بین المللی (P&I) به منظور پوشش بیمه ای شناور ها و نفت کش های ایرانی با خزانه داری آمریکا مذاکره کرده و موفق شدند موافقت آمریکا جهت پوشش ریسک های کلیه شناورهای ایرانی را جلب کنند به طوریکه طی چند روز آینده برنامه های توافقی اعلام خواهد شد.

بر اساس این گزارش در پی این مذاکره و موافقت خزانه داری آمریکا ، هنوز بحث بیمه گران اتکایی آمریکایی باقی می ماند چرا که این بیمه گران به دلیل وجود تحریم های اولیه که از زمان قبل  از تحریم های هسته ای هنوز به قوت خود باقی است ، نمی توانند در برنامه توافقی اخیر حضور یابند .

بر اساس گزارش ارایه شده ، گروه بین المللی مذکور در فوریه 2016 بخشنامه ای صادر کرد مبنی براینکه به صورت کوتاه مدت و بلند مدت راه حلی ارایه کرده که بتواند مواردی که به تحریم های اولیه (بیمه اتکایی )مربوط می شود را حل کند.

بنا بر این گزارش،گروه بین المللی مذکور راهکاری به نام fall_back  تحت عنوان بیمه اتکایی حمایتی در صورت عدم پوشش ریسک  شناورها و نفت کش ها در بازار اتکایی امریکا ارایه کردند به طوریکه در صورت عدم پرداخت خسارت از سوی بیمه گران اتکایی آمریکا ، یک بیمه اتکایی حمایتی جهت پوشش ریسک ها وجود داشته باشد.

به گزارش ریسک نیوز ، این گروه همچنان به دنبال کسب مجوز بیمه اتکایی آمریکا جهت پوشش اتکایی شناورهای ایرانی است.

http://www.skuld.com/topics/voyage–port-risks/sanctions/iran/iran-sanctions-fall-back-reinsurance—update-10-march-2016/

منبع:ریسک نیوز

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  ×    =  5