سقف برداشت از خودپردازها به ۲۰۰ هزار تومان بازگشت

برخی بانک‌هایی که سقف برداشت از خودپردازهای خود را به ۵۰۰ هزار تومان افزایش داده و این سقف را حفظ کرده بودند، امروز سقف برداشت را به ۲۰۰ هزار تومان برگرداندند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از فارس،بانک مرکزی چند روز مانده به پایان سال 94 سقف برداشت از خودپردازها را برای ایام نوروز از 200 هزار به 500 هزار تومان افزایش داد که البته در آن روزها برخی بانک‌ها درگیر و دار تراکم پاسخ به مشتریان به این مجوز  بانک مرکزی تمایل نشان ندادند.

بر اساس این گزارش در عین حال بانک‌هایی که از این فرصت استفاده کرده و سقف برداشت از خودپردازها را به 500 هزار تومان رساندند، این سقف را در روزهای بعد از تعطیلات نوروز حفظ کردند و برخی رسانه‌ها روز گذشته در خروجی خود خبر حفظ سقف برداشت را منتشر کردند.

اما مراجعه امروز خبرنگار ما به خودپرداز‌ بانک‌های ملی، ملت، پاسارگاد، شهر، سپه، رفاه کارگران، تجارت و اقتصاد نوین نشان می‌داد سقف برداشت به 200 هزار تومان بازگشته و ضمن درج جمله حداکثر سقف مجاز برداشت 2،000،000 میلیون ریال است، در صورت درخواست مبلغی بیشتر دستگاه‌ اعلام می‌کرد مبلغ درخواستی بیش از سقف مجاز است.

به گزارش فارس، داود محمد بیگی مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در این ارتباط گفته است: آمارها نشان می‌دهد که 63 درصد تراکنش‌ها از پایانه‌های فروشگاهی بوده است و میزان تراکنش‌های خودپردازها تغییر چندانی نداشته است، بر این اساس هر چه زمان می‌گذرد استفاده از دیکر ابزارهای بانکی پرداخت نسبت خودپردازها بیشتر می‌شود. با توجه به این اطلاعات، بانک مرکزی تصمیم می‌گیرد که آیا سقف برداشت از خودپردازها افزایش یابد یا خیر.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

83  −  73  =