افزایش قیمت خودروبه بهانه الحاقیه بیمه قابل قبول نیست/ هیاهوی خودروسازان برای بازگشت به عقب

خودروسازان می خواهند با ایجاد تشنج در جامعه شرایط را به حالت قبل برگردانند تا از این طریق به منافع وسود های کلان خود دست یابند .

به گزارش ریسک نیوز،درروزها ی اخیر شاهد  افزایش ۱۵۰ تا ۲۸۰ هزار تومانی قیمت خودروها توسط شرکت های خودرو سازی بودیم که این موضوع راناشی از افزایش نرخ حق بیمه اعلام کرده اندوبه بهانه افزایش نرخ بیمه شخص ثالث و الزام به اخذ الحاقیه بیمه توسط صاحبان خودرو، نسبت به افزایش قیمت محصولاتشان اقدام کردند.

مصطفی زندی ؛مدیرروابط عمومی بیمه مرکز در پاسخ به سوال عصراقتصاد مبنی براینکه فروش این خودروها از ابتدا با بیمه نامه بوده یا خیر؟ گفت:درگذشته خودروسازان خودروهای صفر را به صورت گروهی بیمه می کردند ،به این صورت که با یک شرکت بیمه ای قرارداد می بستند و از این طریق از شرکت بیمه تخفیف های زیادی می گرفتند ولی به جای اینکه این تخفیفات را برای مردم وبه نفع مردم لحاظ کنند ، تخفیفات را برای خود نگه  می داشتند واز این راه  سودهای زیادی نیز می بردند .

وی افزود :مشکل بعدی این بود که شرکت های خودروسازی که بایک شرکت قرداد می بستند باعث اعتراض زیادی از مردم شهرستانی به بیمه مرکزی شده بود که گزارش می دادند که ما این خودرو را بابیمه نامه خریداری کرده ایم ولی در شهرستان ما این شرکت بیمه نمایندگی ندارد .

زندی درخصوص حل مشکل مزبور به خبرنگار ما گفت : درهمین راستا بیمه مرکزی برای رضایت مندی ونفع مردم اعلام کرد که دیگر شرکت های خودروسازی بیمه نامه صادرنکنند ودر اختیار خود مردم باشند که از هر شرکت بیمه که می خواهند بیمه نامه خریداری نمایندوبا این اقدام بیمه مرکزی ،تخفیفات احتمالی بیمه ها به جای خودروسازان نصیب خود مردم می شود.

مدیرروابط عمومی بیمه مرکزی درمورد این موضوع که علت افزایش 130 تا 250 درصدی قیمت خودرو، افزایش حق بیمه شخص ثالث است ،گفت :این جوسازی توسط شرکت های خودروسازی انجام می شود زیرا حق بیمه نامه ها با سال گذشته تفاوتی نداشته واسناد ان روی سایت بیمه مرکزی موجود می باشد وخودروسازان می خواهند با ایجاد تشنج در جامعه شرایط را به حالت قبل برگردانند تا از این طریق به منافع وسود های کلان خود دست یابند .

زندی  درپایان اعلام کرد:بیمه مرکزی حامی مردم است نه خودروسازان ورضایت مندی  ونفع مردم برای بیمه مرکزی ملاک می باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  ×  2  =