ضلع سوم هرم وارونه انعقاد قرارداد با خودروسازان / نمایندگانی که از خوان گسترده بی بهره ماندند

یادداشت وارده

ضلع سوم و نقطه ابهام بر انگیز این هرم نمایندگانی هستند که مدتها بر سر این خوان گسترده نشسته بودند و از شرایط انحصاری که برایشان ایجاد شده بود، دچار خرسندی وافر گشته و سودهای هنگفتی برایشان طی این سالها رقم خورد.

به گزارش ریسک نیوز،یادداشت ذیل از سوی یکی از مخاطبین و کاربران رسانه ریسک نیوز ارسال گردیده که حاوی نکاتی درخصوص صدور بخشنامه ممنوعیت انعقاد قرارداد شرکتهای بیمه با خودروسازان است که از پی می آید:

"جوانب مختلف تصمیم اخیر بیمه مرکزی مبنی بر ممنوعیت انعقاد قرار داد گروهی بیمه گران با خودروسازان در اخبار و رسانه های گوناگون بررسی شد.

مشخصا از سوی بیمه مرکزی بر دو عامل اساسی در صدور این بخشنامه تاکید گردید : احقاق حقوق بیمه گذاران و البته حقوق دولتی که مدتها  از سوی نهاد نظارتی نادیده گرفته شده بود و بالاخره در آخرین روزهای سال 94 بیمه مرکزی تصمیم به صدور این بخشنامه گرفت.

در رسانه های مختلف اصلی ترین نقاط تاریک این قرارداد حدود پنج ساله که به استمرار تسلط خودرویی ها بر بازار بیمه انجامیده بود ، تضییع حقوق بیمه گذاران و بالاخص حقوق دولتی معرفی گردید ؛اما غافل ازینکه ضلع سوم این هرم نادیده گرفته شد.

ضلع سوم و نقطه ابهام بر انگیز این هرم نمایندگانی هستند که مدتها بر سر این خوان گسترده  نشسته بودند و  از شرایط انحصاری که برایشان ایجاد شده بود، دچار خرسندی وافر گشته و سودهای هنگفتی برایشان طی این سالها رقم خورد.

این در حالی است که در صورت صدور بیمه نامه به صورت طبیعی و بدون واسطه گری برخی نمایندگان و کارگزاری های وابسته به خودروسازان این پرتفوی سودآور میان نمایندگان تقسیم شده و تنها یک گروه خاص منتفع نمی گشتند.

اما نکته جالب برخی از نمایندگانی هستند که به دلایل متعددی نتوانستند ازین خوان گسترده بهره مند شوند و بنا به درخواست شرکتهای خودرویی از واسطه گری میان شرکتهای بیمه و خودروسازان حذف شدند و اکنون به صف مدافعین این بخشنامه پیوستند این در حالی است که اگر بخواهیم نگاه منصفانه ای به سه ضلع این هرم بیندازیم بسیاری از شرکتهای کارگزاری و نمایندگان وابسته به آنها نیز می توانند مورد انتقاد قرار گیرند چرا که به دلیل انحصار موجود ، پول های کلان به جیب زدند و از شرایط بازار به نفع خود بهره برداری کردند.

بنابراین می توان گفت عدم توجه به نحوه عملکرد این نمایندگان و چگونگی فعالیت آنها ظلع سوم این هرم است که تا کنون مغفول ماند."

لازم بذکر است ، انتشار مطالب دریافتی از سوی کاربران  لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع مخاطبان منتشر می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

47  −  45  =