ایستگاه ” بیمه ” متروی تهران و اشاعه فرهنگ بیمه ای/ حسین دقیقی خداشهری

علی رغم افتتاح ایستگاهی به نام بیمه در متروی تهران، شاهد هیچ گونه واکنش و تبلیغاتی از طرف نهاد های ذیربط و شرکتهای بیمه حتی در حد درج یک خبر ساده در سایت شرکت ها نیز نبودیم که این خود جای بحث دارد .

صنعت بیمه مجموعه ای است که با عوامل غیر بیمه ای نظیر سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و سایر عوامل محیطی در ارتباط بوده و نقش هرکدام از عوامل مذکور مستقیم و غیرمستقیم بر میزان موفقیت این صنعت تاثیرگذار است.

در این خصوص افتتاح ایستگاهی به نام " بیمه " در خط 4 متروی تهران بسیار حائز اهمیت است . ایستگاهی که می توانست با عناوین دیگری نیز نامگذاری گردد.

حال انتخاب این عنوان را باید به فال نیک گرفت. آمار تردد مسافرین در شبکه متروی پایتخت که توسط شرکت بهره برداری متروی تهران اعلام گردیده است حدود دو و نیم میلیون سفر در روز می باشد که در مقایسه با سایر کشورها نشان دهنده استقبال بالای افراد جامعه از این شبکه حمل و نقل بوده است. لذا علی رغم افتتاح این ایستگاه، شاهد هیچ گونه واکنش و تبلیغاتی از طرف نهاد های ذیربط و شرکتهای بیمه حتی در حد درج یک خبر ساده در سایت شرکت ها نیز نبودیم که این خود جای بحث دارد .

 

انتخاب این عناوین می تواند موجب نزدیکی با اقشار مختلف جامعه را در بر داشته باشد و اذهان عمومی را در خصوص اهمیت موضوع بیمه در جامعه آماده نموده و بستری مناسب برای سهولت ارائه خدمات بیمه ای شرکت ها فراهم نماید. اگر در نظر بگیریم فرهنگ یک نوع برنامه ریزی جامع ذهن است، این یعنی فرهنگ آموختنی است نه ذاتی و غریزی و با آموزش می توان از یک فرهنگ ناتوان به یک فرهنگ توانا روی آورد.

 

بهره برداری از ایستگاه بیمه در متروی تهران این فرصت را برای این صنعت مترقی ایجاد می نماید که اولاً شاهد خواهیم بود روزانه خیل عظیمی از مردم پایتخت در تمامی سنین با کلمه بیمه در مفهوم عام آن آشنا خواهند شد، ثانیاً نهادهای مرتبط با صنعت بیمه می توانند از این فرصت جهت همکاری بیشتر با شهرداری ها و نهادهای مرتبط شهری برای نامگذاری بیمه در سایر اماکن عمومی نظیر پارک ها و بوستانها و غیره استفاده نمایند و ثالثاً باید بابت این نامگذاری به جا و مناسب از شهرداری تهران و شرکت بهره برداری مترو تقدیر و تشکر بعمل آید .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

68  −    =  66