طلا ۱۲۹۲ دلار شد

قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به رقم ۱۲۹۶ دلار و ۱۱ سنت در روز جمعه که بالاترین رقم از ژانویه ۲۰۱۵ تاکنون بود، امروز با تغییری اندک به رقم ۱۲۹۲ دلار و ۹۶ سنت رسید.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از رویترز، در حالی که کاهش ارزش دلار و افت شاخص بورس های جهان قیمت طلا را به نزدیکی 1300 دلار رسانده، فلز زرد امروز در نزدیکی بالاترین رقم 15 ماه اخیر داد و ستد شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از رسیدن به رقم 1296 دلار و 11 سنت در روز جمعه که بالاترین رقم از ژانویه 2015 تاکنون بود، امروز با تغییری اندک به رقم 1292 دلار و 96 سنت رسید.

قیمت طلای آمریکا هم با 0.4 درصد افزایش به 1295 دلار و 30 سنت رسید.

سم لافلین، تاجر گروه ام کی اس در این باره گفت: «با توجه به اینکه امروز اکثر کشورهای آسیایی تعطیل بودند و امشب نیز لندن تعطیل است، ما انتظار داریم امروز نوسانات قیمت طلا محدود باشد. اما ر حالی که قیمت طلا در حال حرکت به سمت 1300 دلار است، در روزهایی که حجم معاملات در آنها پایین است ممکن است شاهد اتفاقات غیرمنتظره باشیم.»

بازارهای مختلف جهان امروز به دلیل روز جهانی کارگر تعطیل هستند.

ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن به پایین ترین رقم در 18 ماه گذشته رسیده است. شاخص دلار در برابر 6 ارز معتبر جهانی برای ششمین جلسه متوالی کاهش یافته و به پایین ترین رقم 8 ماه گذشته رسیده است.

هفته گذشته، پس از تصمیم بانک مرکزی ژاپن مبنی بر عدم اتخاذ سیاست انبساطی تر،  دلار آمریکا در برابر ین بیشترین کاهش هفتگی از زمان بحران مالی 2008 را به ثبت رساند.

ارزش شاخص های بورس آسیایی امروز کاهش داشت و شاخص نیکی ژاپن 3 درصد افت را تجربه کرد. بازارهای اروپایی و بازار وال استریت نیز روزجمعه شاهد افت شاخص ها بودند.

انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد آمریکا و رویکرد احتیاط آمیز فدرال رزرو نسبت به افزایش بیشتر نرخ بهره، تاثیری مثبت بر قیمت طلا داشته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

70  −  63  =