۴۵ درصد از میانگین پرتفوی بیمه عمر جهانی عقب هستیم

یک استاد دانشگاه و کارشناس صنعت بیمه با مقایسه سهم پرتفوی ایران با میانگین جهانی گفت: حدود ۴۵ درصد از میانگین پرتفوی بیمه عمر و زندگی جهانی عقب هستیم.

به گزارش ریسک نیوز،رضا رنج پور در گفت و گو با  ایسکانیوز، گفت: طی ده سال گذشته سهم بیمه های عمر و زندگی از کل حق بیمه تولیدی در ایران، از 6.5 درصد به 10.5 درصد افزایش پیدا کرده است.

پرتفوی بیمه یا سبد سهام ترکیبی مناسب از سهام‌ یا سایر دارایی‌ها است، که یک سرمایه‌گذار آنها را خریداری کرده است. هدف از تشکیل سبد سهام، تقسیم‌کردن ریسک سرمایه‌گذاری بین چند سهم است.

 

وی افزود: این افزایش نشان می دهد که شرکت های بیمه و نمایندگان آنها طی ده سال گذشته فعالیت های خوبی را در زمینه بیمه های عمر و زندگی انجام داده اند زیرا در این مدت مبلغ حق بیمه تولیدی این نوع از بیمه سه برابر رشد داشته است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از مردم ایران با مزایای بیمه های عمر و زندگی آشنا شده اند، افزود: در کشور ما با سهم پرتفوی شرکت های بیمه در جهان که حدود 55 درصد است، بسیار فاصله داریم.

رنج پور خاطرنشان کرد: البته سهم پرتفوی بیمه های زندگی در کشورهای پیشرفته مانند آمریکا، کانادا، ژاپن و کشورهای اروپایی به 70 درصد نیز می رسد؛ با این حال ما برای کم کردن از فاصله خود با میانگین جهانی نزدیک به 45 درصد عقب هستیم و باید کار زیادی انجام دهیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

3  +  2  =