امروز سهام بیمه ای ها قربانی اخبار شد / حساسیت سهام شرکتهای بیمه به استعفای امین

امروز با استعفای محمد ابراهیم امین، مجددا موجی از اخبار منفی صنعت بیمه را فرا گرفت و کار به جایی رسید که بسیاری از افراد جامعه بازار سرمایه قرمز رنگ شدن کل گروه بیمه را ناشی از آن می دانستند.

به گزارش ریسک نیوز/فایزه رهنی:بسیاری اوقات بازار سرمایه ایران به گونه ای رفتار می کند که نشان از ناکارایی آن را دارد. متاسفانه بازار کشور ما به شدت تحت تاثیر اخبار منتشر شده می باشد.

امروز شاخص کل با 647 واحد افت ،رنگ قرمز به خود گرفت و سهامداران را نگران ساخت. اما و اگرهای این بازار همیشه وجود داشته و خواهد داشت. چرا که ما راهی طولانی تا رسیدن به بازاری کارا در پیش داریم.

نمونه این تاثیر پذیری از اخبار را در معاملات گروه بیمه می توان مشاهده کرد به طوریکه تابلو بورس تهران وضعیت سهام شرکتهای بیمه را برای روز جاری قرمز و رو به کاهش نشان می دهد . گفته می شود روند فروش سهام با توجه به برخی اخبار در تالار بورس موجب ریزش قیمت  سهام برخی شرکتهای بیمه ای شده است.
 

انتشار فیش های حقوقی در اسفند ماه سال 94 موجی از انتقاد را به سازمان و کارکنان بیمه مرکزی وارد کرد. این در صورتی است که واقعیت طی بیانیه ای از سوی وزیر اقتصاد اینگونه عنوان شد که  آنچه در قالب فیش های میلیونی منتشر شده،پرداخت بدهی در پایان سال و مطابق با مجوزهای قانونی لازم و با نظارت مراجع نظارتی به این افراد پرداخت شده است.

جالب تر از همه آن ها این است که برخی معامله گران بیمه ای در بازار سرمایه نیز با تکیه اخبار مثبت و منفی خرید و فروش می کنند و هرگونه اخبار منتشره منفی می تواند معاملات این سهام را تحت تاثیر قرار دهد. رئیس کل بیمه مرکزی ( البته الان دیگر باید گفت رئیس کل سابق بیمه مرکزی ) مجددا موجی از اخبار منفی صنعت بیمه را فرا گرفت و کار به جایی رسید که بسیاری از افراد جامعه بازار سرمایه قرمز رنگ شدن کل گروه بیمه را ناشی از آن می دانستند.

اینکه آیا این منفی شدن ناشی از استفعای محمددابراهیم امین است هنوز قطعی نیست اما آن چه که مهم به نظر می رسد این است که نباید معاملات بازار سرمایه کشور به این سرعت تحت تاثیر چنین عواملی قرار بگیرد. همه می دانیم که پتانسیل صنعت بیمه برای رشد بسیار بالاست و نگاه بنیادی به صنایع و شرکت ها بازار ما را از هجمه های منفی دور می دارد.

واقعیت چیز دیگری است…

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  ×  2  =