«سوئیفت» برای دومین بار هک شد

«سوئیفت» شبکه پیام‌رسان بانکی جهانی از دومین حمله موفق هکرها به یکی دیگر از بانک‌های این سیستم خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز،دومین بانک مرتبط با «سوئیفت» توسط هکرها مورد حمله قرار گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، شبکه پیام‌رسان بانکی بین‌المللی «سوئیفت»، از دومین حمله موفق هکرها به یکی دیگر از بانک‌های طرف قرارداد این سیستم خبر داد و آنرا مشابه حمله‌ای دانست که ماه گذشته بانک مرکزی بنگلادش را هدف قرار داده بود.

سوئیفت با «پیچیده» خواندن این حمله گفته است که این حمله توسط نرم‌افزارهای مخرب و طی یک عملیات کنترل‌شده با دانش عمیق اطلاعاتی صورت گرفته است.

«سویفت»، یک شبکه پیام رسانی مالی جهانی است که روزانه میلیاردها دلار توسط این سیستم بین بانک‌ها در سراسر دنیا جابه‌جا می‌شود.

ماه فوریه گذشته هکرها با استفاده از برنامه‌ای مشابه، سیستم نرم‌افزاری بانک مرکزی بنگلادش را مورد حمله قرار دادند و نزدیک به 81 میلیون دلار از آن دزدیدند.

سخنگوی «سوئیفت»، «ناتاشا دتران» بدون نام بردن از بانکی که مورد حمله هکری قرار گرفته است گفت: هنوز مشخص نیست چه میزان پول در این حمله از بانک به سرقت رفته است.

در بیانیه‌ای که «سوئیفت» در این رابطه منتشر کرده است می‌گوید:"حمله‌ای که به این بانک صورت گرفته، دانش پیچیده‌ای از عملیات کنترل‌شده هکری را به نمایش گذاشته‌ است" و افزود که ممکن است که این حمله توسط آنچه خودی‌های مخرب و یا حمله سایبری و یا ترکیبی از هردو خوانده شده انجام شده باشد".

در این رابطه کارشناسان قانونی بر این باورند که مورد دوم نشان داد که دزدی بنگلادش بود یک اتفاق واحد نیست بلکه "بخشی از یک کمپین گسترده‌تر و بسیار تطبیق‌داده شده با هدف حمله به بانک‌ها است".

«سویفت» ماه گذشته و بعد از حمله هکری به بانک مرکزی بنگلادش، به شکست نرم‌افزاری این سیستم اذعان کرد و از بانک‌های طرف قرارداد خواست نرم‌افزار مورد کاربرد این سیستم را به روز‌رسانی کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

99  −    =  94