طولانی‌ترین تونل جهان در سوییس ساخته شد

طولانی ترین تونل جهان با ۵۷ کیلومتر طول در سوییس افتتاح می شود. این تونل با هزینه ای بالغ بر ۱۶ میلیارد یورو و در طی ۲۰ سال ساخته شده است.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از خبرگزاری فرانسه تونل ـگوتارد" که از میان رشته های کوه های آلپ عبور می کند وشمال و جنوب سوییس را به هم متصل می کند، پس از دو دهه از زمان آغاز پروژه تکمیل شده و آماده بهره برداری است.

افتتاح این تونل انقلابی در زمینه صنعت ترابری در اروپا خواهد بود. هزینه ساخت این تونل 16 میلیارد یورو بوده است که از محل عوارض جاده ای برای خودروهای سنگین و وام دولتی تامین شده است.

پس از افتتاح این تونل  محموله هایی که پیشتر با استفاده از یک میلیون تریلی در سال حمل می شدند از طریق قطار و از مسیر این تونل حمل خواهند شد.

این تونل بزرگ ترین تونل جهان و اروپا خواهد بود. پیشتر تونل های مانش ـ متصل کننده فرانسه و بریتانیا ـ با بیش از 50 کیلومتر  و تونل «سیکن» در ژاپن با طول نزدیک به 54 کیلومتر طولانی ترین تونل های جهان بودند.

در مراسم افتتاح این تونل قرار است صدر اعظم آلمان، رییس جمهوری فرانسه، نخست وزیر ایتالیا و رییس جمهور اتریش حضور یابند.

گفتنی است در جریان ساخت این تونل که پس از همه پرسی سال 1992 تصویب شده است ، 9 کارگر جان خود را از دست داده اند.

قطارهای عبوری مسافری و باری، طول این تونل را ظرف مدت 17 دقیقه طی خواهند کرد. در سال نخست پس از افتتاح این تونل عبور 9 هزار مسافر روزانه از آن برنامه ریزی شده است. قرار است این رقم در سال 2020 به 15 هزار نفر برسد.

تصاویر تونل گوتارد در سوییس که با 57 کیلومتر طول طولانی ترین و بزرگ ترین تونل جهان است
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  9  =  36