انتقال ۱۰.۵ میلیون یورو از پول‌های بلوکه شده بانک ملت در اروپا به شعبه ارمنستان

مدیر شعبه بانک ملت در ارمنستان از وصول ۱۰.۵ میلیون یورو از پول‌های بلوکه شده این بانک خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز،سید غلامرضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به وصول 10.5 میلیون یورو از وجوه بلوکه شده بانک ملت، اظهارداشت: این پول، منابع بلوکه شده بانک ملت نزد بانک ایران و اروپا در آلمان بود که به حساب بانک ملت ایران در ارمنستان منتقل شد.

وی افزود: در وهله اول لغو تحریم‌ها به بانک ما کمک کرد تا دارایی‌های بلوکه شده بانک ملت ایران در ارمنستان را جذب کنیم.

به گفته وی تا این زمان، سرمایه بانک ملت شعبه ایروان 23 میلیارد درام است که از 19.3 میلیون درام در سه ماهه نخست سال 2014 بیشتر است.

براساس گزارش روزنامه زمانک ارمنستان، سال گذشته بانک مرکزی ارمنستان تصمیم گرفت تا حداقل سرمایه بانک‌های تجاری را از 5 میلیارد درام به 30 میلیارد درام (64 میلیون دلار) افزایش دهد. این اقدام از ابتدای ژانویه 2017 اجرایی می‌شود.

گفته می‌شود که این اقدام با هدف ادغام و تقویت بانک‌ها صورت گرفته است که انتظار می‌رود یک فضای رقابتی سالم ایجاد و خدمات بانک‌ها را دسترس‌پذیرتر کند.

به گفته موسوی، بانک ملت تلاش می‌کند تا وام‌هایی برای بخش‌هایی از اقتصاد که در زمینه تولید یا واردات فعال هستند، فراهم کند و از اختصاص وام به دلالان خودداری کند.

وی گفت:موفق‌ترین بخش‌های ارمنستان در حال حاضر، حمل‌و نقل، گردشگری و رستوران‌داری است.

این مدیر بانک ملت ادامه داد: «ما تلاش می‌کنیم کاملا با سیستم بانکداری ارمنستان یکی شویم اما معاملاتی هستند که علی‌رغم سودآوری ما از آنها امتناع می‌کنیم. اساسا، ما وام‌هایی با نرخ بهره بالا برای مثال 24 تا 30 درصد ارائه نمی‌دهیم.»

بانک ملت از سال 1996 تاکنون در ارمنستان فعال است. مشتریان این بانک عمدتا شرکت‌های کوچک و متوسط فعال در زمینه تجارت میان ایران و ارمنستان، گردشگران و دانشجویان ایرانی و ارمنی هستند.

کل دارایی‌های بانک ملت در ارمنستان در پایان سه ماهه نخست سال 2016 به 29.6 میلیارد درام رسید که نسبت به ابتدای این سال 0.9 درصد رشد داشته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  1  =  3