شگردهای تخفیف در اولین روز اجرای قانون بیمه شخص ثالث

روز گذشته (۲۹ خرداد)، قانون جدید بیمه شخص ثالث، در کشور لازم الاجرا شد.

به گزارش ریسک نیوزبه نقل از آیین، هرچند که در قانون جدید بیمه شخص ثالث، بر اساس ماده ، تخفیفات بیش از 2.5 درصدی بدون مجوز بیمه مرکزی مجاز نیست. اما در این بین بعضا شنیده شده که برای تدوام فروش، از تاکتیک ها تخفیف و یا شبه تخفیف برای صدور و فروش ثالث در بازار استفاده می شود. البته سایت آیین، صحت این شنیده ها را تایید نمی کند و بیان شگردهای تخفیف، جهت جلوگیری از استفاده احتمالی آنها و رعایت دقیق قانون است. هرچند که برخی از کارشناسان، شگردهای شبه تخفیف را در مغایرت با قانون ندانسته و استفاده از آن ها را مجاز و بر اساس اسلوب های بازاریابی و تبلیغ معرفی می کنند.

 

یکی از شگردهای تخفیف به این صورت  است که روی برگه بیمه نامه، قیمت قانونی درج می شود ولی از بیمه گذار مبلغ کمتری اخذ می شود و عملا به مشتری با ظاهری کاملا قانونی تخفیف غیر مجاز داده می شود.

 

دومین راه برای ارائه تخفیف ثالث، استفاده از ارائه بیمه آتش سوزی رایگان و یا حوادث مجانی در کنار بیمه نامه شخص ثالث است که البته مورد اقبال مشتریان به صورت جدی قرار نمی گیرد. این راهکار شبه تخفیفی، عملا مغایرتی با قانون ندارد و بعضا شرکت ها از این روش استفاده می کنند.

 

در روش دیگری، تخفیف مدنظر ثالث روی بیمه بدنه اعمال می شود و مجموعا در مواردی که بیمه گذار، خریدار هر دو پوشش بیمه ای است، جمع مبلغ پرداختی نسبت به زمان قبل از اعمال قانون جدید بیمه شخص ثالث، تغییری ندارد.

 

اما به صورت کلی در مورد وضعیت دیروز بازار ثالث می توان ادعا کرد، عمده شرکت های بیمه، تخفیفات خود را متوقف کرده و یا در محدوده قانونی حفظ کرده بودند و تاکنون اخبار مستندی مبنی بر تخلف شرکت های بیمه در این خصوص به دست نیامده است.

سایت تحلیلی-خبری آیین، این آمادگی را دارد که تخلفات احتمالی و مستند، در اجرای قانون بیمه شخص ثالث را به سمع و اطلاع سیاستگذاران و عموم مردم  برساند و از این طریق در جهت اجرای بی نقص قانون و ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای تمامی نمایندگان شرکت های بیمه، فعالیت کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

81  +    =  82