کاهش نرخ سود بانکی هم به داد حافظ نرسید/ روند نسبتاً مثبت در روند شاخص

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در هفته جاری با توجه به اخبار مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی عکس‌العمل مثبتی نشان نداد و در نهایت در کانال ۷۳ هزار متوقف شد.

به گزارش ریسک نیوز،بورس تهران در اولین روز معاملاتی از اولین هفته‌ی ورود خود به فصل تابستان با افزایش ناچیز 29 واحدی در کانال 73 هزار و 906 واحدی قرار گرفت.
 
در این روز خودرویی‌ها با معاملات مثبتی همراه بودند.بانکی‌ها متعادل و فلزات اساسی  نسبتاً منفی معامله شدند.شیمیایی‌ها و پالایشی‌ها نیز در حاشیه‌ی منفی معامله شدند. در نهایت این نماگر که در طول هفته وارد کانال 72 هزار واحدی نیز شده بود، در آخرین روز معاملاتی این هفته با 845 واحد افزایش به کانال 73 هزار واحدی بازگشت که گروه خودرو دارای بالاترین ارزش معاملات در این روز بود.
 
این در حالی است که نمادهای خودرویی  در بعضی از روزها مثبت و در برخی از روزها منفی معامله شدند،  فلزات اساسی در اکثر روزهای هفته منفی معامله شدند. همچنین گروه‌های پالایشی و شیمیایی نیز با معاملات منفی همراه بودند.
 
به علاوه در گروه بانکی نیز شاهد معاملات بلوکی در برخی از روزهای هفته بودیم که منجر به رشد شاخص کل گردید، در این گروه شرکت بانک کار آفرین در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم شرکت را بر اساس عملکرد واقعی 12 ماهه منتهی به 94/12/29 مبلغ  342 ریال اعلام نموده است.
 
همچنین عرضه‌ی اولیه‌ی جدید با نماد گوهران تنها یک روز پس از عرضه‌ی اولیه، با فروش مواجهه شد و نتوانست دوام بیاورد. در گروه قندی نیز شرکت قند مرودشت در اولین گزارش حسابرسی شده منتهی به   31 / 04 / 96 سود هر سهم خود را مبلغ 113 ریال پیش بینی نموده است.
 
به نظر می‌رسد تأثیر کاهش سود سپرده‌ی بانکی هم، در حال حاضر نتوانسته جانی تازه به بازار ببخشد که البته در میان مدت و بلند مدت به تبع باعث رونق بازار به وسع خود خواهد گردید. اما معضل کنونی  بورس تهران، تنها در افزایش یا کاهش سود سپرده‌ی بانکی نیست و مسائلی عمیق‌تری بر بازار سایه افکنده و موجبات افت هر چه بیشتر بازار را فراهم می‌سازد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  30  =  31