قیمت طلا به ۱۳۳۷ دلار رسید

قیمت هر اونس طلا در معاملات دیروز ۱.۲ درصد افزایش یافت و در پایان معاملات هفته به ۱۳۳۷ دلار و ۶ سنت رسید.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از رویترز، کاهش ارزش دلار آمریکا و چشم انداز انبساطی تر شدن سیاست پولی بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موجب شد تا قیمت طلا در روز جمعه یک درصد افزایش یابد و  پنجمین رشد هفتگی خود را ثبت کرد.
در حالی که سرمایه گذاران برای محافظت ا دارایی های خود در برابر ابهام موجود در بازار، به خرید دارایی های کم ریسک روی آورده اند، تقاضا برای طلا افزایش یافته است.
نگرانی ها از کاهش رشد اقتصادی جهانی، اظهارات محتاطانه جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا درباره افزایش نرخ بهره  و تقاضای قوی در بخش خرده فروشی موجب افزایش قیمت طلا در پایان معاملات هفتگی شد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز با 1.2 درصد افزایش به 1337 دلار و 6 سنت رسید. قیمت فلز زرد در ماه ژوئن 8.8 درصد رشد داشت که بیشترین رشد قیمت ماهیانه از ماه فوریه تاکنون بود. قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه اوت در پایان معاملات دیروز با 1.4 درصد افزایش به 1339 دلار رسید.
تقویت قیمت طلا موجب شده تا قیمت نقره نیز برای اولین بار از سپتامبر 2014 به بالای 19 دلار برسد. قیمت نقره  با 4.9 درصد افزایش به 19 دلار و 61 سنت رسید.
بدین ترتیب نقره نیز در آستانه ثبت بهترین عملکرد هفتگی از اوت 2013 تاکنون قرار گرفت.
فواد رزاق زاده، تحلیلگر بازار طلا در سایت اینترنتی فورکس در یادداشتی نوشت: «دلار آمریکا و رشد قیمت فلزات گرانبها  هفته آینده مجددا موضوع تمرکز خواهد بود و توجهات از موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا حدی متوجه طلا و تا جدی بیشتر متوجه عوامل بنیادین اقتصادی و سیاست پولی آمریکا خواهد شد.»
به گفته تحلیلگران، نگرانی ها درباره اقتصاد جهانی احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا در ماه های آینده را کاهش داده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  +  4  =