تخفیف ۲۰ درصدی ثالث در قالب پرداخت سود سهام به سهامداران

راههای دور زدن تخفیف مجاز ثالث

شرکتی تحت عنوان شرکت سرمایه گذاری آبادگران اشکان یکسری تسهیلات خاص به سهامدارانش در ازاء خرید سهام ارایه می کند که یکی ازین خدمات صدور رایگان بیمه نامه شخص ثالث و ارایه ثالث همراه با تخفیف است که این تخفیف در پوشش سود سهام به سهامدار ارایه می شود .

به گزارش ریسک نیوز،ارایه تخفیف های غیر فنی در رشته بیمه ای شخص ثالث طی سال های گذشته همیشه مورد انتقاد بوده تا جاییکه قانون جدید شخص ثالث اعمال تخفیف بیش از 2.5 درصد را مجاز ندانست ،در این راستا  ابلاغ قانون جدید ثالث شرکتهای بیمه را در اعمال تخفیف محدود کرد.

طی سال های گذشته همیشه راههای متعددی برای شرکتهای  جهت ارایه تخفیف مهیا بوده راههایی که در بسیاری از مواقع از دید نهاد ناظر پنهان مانده که البته این راههای دور زدن سقف مجاز تخفیف اکنون نیز مهیاست.

شواهد موجود نشان می دهد ، شرکتی تحت عنوان شرکت سرمایه گذاری آبادگران اشکان یکسری تسهیلات خاص به سهامدارانش در ازاء خرید سهام ارایه می کند که یکی ازین خدمات صدور رایگان بیمه نامه شخص ثالث و ارایه ثالث همراه با تخفیف است که این تخفیف در پوشش سود سهام به سهامدار ارایه می شود .

گفتنی است، شرکت مزبور برای جذب سهامداران به ارایه کارتی تحت عنوان "سهم کارت " به سهامدارانش مبادرت می ورزد که علاوه بر برخی مزایای این کارت که امکان خرید همراه با تخفیف سهامداران از فروشگاههای مختلف است یکی از ویژگی های "سهم کارت " صدور رایگان بیمه نامه های صاحبان سهم است علاوه بر اینکه حق بیمه های پرداختی اعم از ثالث ، بدنه و مسوولیت بر حسب تخفیف بیمه نامه و مبلغ بیمه نامه به سهم کارت و تحت عنوان سود سهام باز می گردد.

علاوه براین دارندگان سهم کارت می توانند از تخفیف 15 و 20 درصدی ثالث در اقساط چهار ماهه و تخفیف 20 تا 25 درصدی بیمه بدنه در اقساط 8 ماهه برخوردار شوند و  مبلغ تخفیف به عنوان سود سهام به حساب سهامداران واریز می شود.

لازم بذکر است شرکت فوق در سال گذشته با یکی از چهار شرکت بزرگ بازار قرارداد داشته و طی این قرارداد صدور ثالث با تخفیف 20 درصدی  به صاحبان سهم ارایه می شده است.

به طور مثال یکی از سهامداران شرکت مزبور که از تخفیفات ثالث 20 درصدی برخوردار شده ،سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم بوده است که اطلاعات ان در سایت این شرکت تحت عنوان صدور بیمه نامه ثالث با تخفیف موجود است .

گفتنی است ،سایت شرکت آبادسازان اشکان در  آدرس اینترنتی   erseto.com برای سهامدارانش قابل مشاهده است.

لازم بذکر است شرکت سرمایه گذاری آبادگران اشکان سال گذشته با برخی شرکتهای بزرگ بازار بیمه همکاری می کرده  و برخی شنیده ها ازاحتمال  تداوم قرارداد این شرکت در سال جاری نیز خبر می دهد اما باید دید با ابلاغ قانون جدید ثالث و منع تخفیف بیش از دو و نیم درصد آیا این همکاری که در قالب تخفیفات 15 تا 20 درصدی ثالث و در قالب پرداخت سود سهام  انجام می شده همچنان ادامه می یابد یا خیر ؟

اگر چه که شواهد نشان می دهد ،راههای دور زدن تخفیفات مجاز در بازار بیمه کشور همچنان مهیاست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  ×  4  =