قیمت طلا برای ششمین هفته متوالی بالا رفت

خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، در هفته جاری میلادی قیمت هر اونس طلا در بازار لندن ۰.۹ درصد و در بازار کامکس نیویورک ۱.۳درصد در مقایسه با هفته پیش از آن افزایش یافت و برای ششمین هفته متوالی روند صعودی را ثبت کرد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از رویترز، پس از افزایش بیش از انتظار اشتغال در آمریکا در ماه ژوئن 2016(خرداد-تیر)، قیمت طلا دیروز (جمعه) به شدت کاهش یافت، اما در ادامه به دلیل نگرانی از چشم اندار بازارهای مالی پس از رای بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا، بار دیگر بالا رفت و از شدت کاهش آن کاسته شد.
در پی انتشار گزارش اقتصادی اقتصاد آمریکا که نشان داد اشتغال غیرکشاورزی این کشور در ماه ژوئن به میزان 287 هزار واحد افزایش یافته و بیشترین رشد خود را از اکتبر 2015 (مهر 1394) تجربه کرده است، طلا به کمتر از یک هزار و 335 دلار و 68 سنت در هر اونس کاهش یافت.
انتشار این گزارش همچنین نرخ برابری دلار در برابر یورو را به بالاترین سطح آن در هفته اخیر رساند و گمانه زنی ها در مورد اینکه بانک مرکزی آمریکا در سال 2016 اقدام به بالا یردن نرخ ارز خواهد کرد، قوت بخشید.
قیمت تحویل فوری طلا در بازار لندن که از زمان رای مردم بریتانیا به خروج این کشور از اتحادیه اروپا، بیش از 100 دلار بالا رفته است، در ساعت 13:30 جمعه گذشته به یک هزار و 359 دلار و 58 سنت در هر اونس رسید که نسبت به پنج شنبه گذشته تغییر چندانی نداشت.
قیمت طلا برای تحویل در ماه اوت 2016(مرداد-شهریور) که پس از انتشار آمار اشتغال جدید آمریکا به یک هزار و 336 دلار و 30 سنت در هر اونس کاهش یافته بود، در پایان معاملات جمعه گذشته بازار کامکس نیویورک 100 سنت کاهش یافت.
«جونی تیوز» تحلیلگر یو.بی.اس گفت: از شدت واکنش مردم به رشد بیش از انتظار اشتغال جدید در آمریکا کاسته شد و می بینیم قیمت طلا در حال افزایش است. این افزایش برمی گردد به گمانه زنی های ما در مورد اینکه قیمت طلا بالا خواهد رفت.
وی ادامه داد: هنوز افراد زیادی هستند که علاقمند ورود به بازار و خرید طلا هستند.
رویترز افزود، ذخایر طلای صندوق سرمایه گذاری گلد تراست آمریکا که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری اوراق بهادار با پشتوانه طلا در جهان است، پنج شنبه گذشته حدود چهار تن کاهش یافت و به 978 تن و 290 کیلوگرم رسید.
در بازار لندن همچنین، قیمت تحویل فوری هر اونس نقره با 1.1 درصد افزایش به 19 دلار و 86 سنت، هر اونس پلاتین با 0.6 درصد افزایش به یک هزار و 92 دلار و 60 سنت و هر اونس پالادیوم با 0.3 درصد افزایش به 610 دلار و 50 سنت رسید.
به گزارش ایرنا، قیمت طلا از ابتدای سال 2016 تاکنون به دلیل احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا 28 درصد بالا رفته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  +  2  =