پیش بینی بازار سهام امروز 26 آبان 1400/حرکت شاخص تعیین کننده رفتار بعدی بورس بازان

امروز 26 آبان 1400حرکت شاخص می تواند تعیین کننده جهت رفتار بعدی بورس بازان در روزهای آینده باشد.

به ریسک نیوز خلاصه عملکرد بازار سهام در روز گذشته سه شنبه گویای این است که معامله گران فشار کمتری را از سمت عرضه به بورس وارد کردند. در سمت تقاضا، خریداران اکنون بیشتر در تک سهم ها توان خود را به بوته آزمون می گذارند.

شاخص کل بورس که در لبه کانال 1.4 میلیون واحد قرار دارد، اکنون در شرایطی قرار دارد که معاملات روز چهارشنبه میتواند برای حرکت بعدی شاخص در هفته بعد بسیار تعیین کننده باشد. براین اساس دو سناریو را میتوان بر مبنای حرکت شاخص پیش بینی کرد:

در سناریوی نخست، در صورتی که شاخص در همان محدوده 1.4 میلیون واحد باقی بماند و از کانال 1.4 میلیون واحد پایین تر نیاید، چه بسا مقاومت شاخص در این نقطه، مسیر صعود را در روزهای آینده هموارتر کند.
در سناریوی دوم، در صورتی که شاخص از محدوده 1.4 میلیون واحد پایین تر بیاید، چه بسا که سد مقاومت شکسته میشود و حتی سطوح پایین تر را هم تجربه کند. به همین دلیل هفته بعد برای بازگشت شاخص، سخت تر خواهد بود.
جریان تقاضا اگرچه در روزی که ارزش معاملات جنبه رکودی یافت، تقویت، اما همزمان فشارها در سمت عرضه کمتر شد.

حرکت شاخص
در تازه ترین نظرسنجی نشان می دهد که معاملات روز چهارشنبه می تواند برای حرکت شاخص در هفته بعد تعیین کننده باشد، با این وصف اگرچه با توجه به ارزش صف های خرید و فروش، توان خریداران بالا ارزیابی می شود اما سخن بر سر این است که خریداران در سرانه خرید حقیقی ها هم از فروشندگان پیشی گرفتند و با این شاخصه ها، احتمال دارد سمت تقاضا بعد از کُند کردن جهت ریزشی شاخص، بتواند مسیر حرکت فعلی را تغییر دهد.

شاخص بورس در روز دوشنبه اگرچه با حرکت تندی بازار را ریزشی کرد اما در روز سه شنبه این الگوی حرکتی با شتاب کمتری دنبال شد و انتظار می رود با توجه به انتظارات و کشش بازار، روز چهارشنبه بازار بتواند روند حرکتی شاخص ها را تغییر دهد.

منبع: اقتصاد نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  ×    =  5