آرامش بازار سکه و طلا در هفته دوم مهرماه

قیمت انواع سکه و طلا در هفته دوم مهرماه تغییر چندانی نداشت و آرامش بر بازار حکمفرما بود که پیش‌بینی می‌شود این روند در هفته آینده نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، بازار سکه و طلا در هفته دوم مهرماه همچون روزهای پایانی شهریورماه، آرام بود و نوسان قابل توجهی نداشت.

بر همین اساس در بازار سکه، در روز شنبه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با رقم ۱۱ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان معامله شد و فردای آن روز بهای آن۵۰ هزار تومان کاهش یافت.
قیمت سکه در این روزها رفت و برگشت داشت و در روز دوشنبه قیمت سکه دوباره ۳۰ هزار تومان رشد قیمت داشت و ۱۱ میلیون و ۸۶۰ هزارتومان داد و ستد می‌شد.
بهای سکه در روز چهارشنبه که آخرین روز کار هفته بود به ۱۱ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان رسید و پرونده معاملات بسته شد.
نوسان قیمت‌ها در بازار طلای خام نیز اندک بود. به این صورت که یک گرم طلای ۱۸ عیار در روز شنبه یک میلیون و ۱۶۳ هزار تومان معامله ‌شد و در روز بعد چهار هزار تومان افت قیمت داشت.
در روز دوشنبه دوباره قیمت‌ها افزایش یافت و به یک میلیون و ۱۶۱ هزار تومان رسید. سه شنبه مصادف با رحلت پیامبراکرم (ص) و تعطیلی بازارها بود قیمتی اعلام نشد اما در آخرین روز کاری هفته قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار برابر یک میلیون و ۱۵۸ هزار تومان بود.  
قیمت هر مثقال طلا در هفته گذشته در کانال پنج میلیون تومان ثابت بود. به این صورت که در نخستین روز هفته هر مثقال طلا برابر پنج میلیون و ۳۹ هزار تومان تعیین شد و روز بعد قیمت آن ۱۸ هزار تومان کاهش یافت.

بهای هر مثقال طلا در روز دوشنبه افزایشی بود و در این روز با ۱۲  هزار تومان افزایش با مبلغ پنج میلیون و ۳۳ هزار تومان داد و ستد می‌شد. در روز چهارشنبه دوباره عقبگرد آهسته نرخ را داشتیم و به بهای پنج میلیون و ۲۰ هزار تومان رسید.

قیمت انس جهانی طلا در هفته گذشته در محدوده قیمت یک هزار و ۷۴۸ تا یک هزار و ۷۶۱ دلار در نوسان بود. انس جهانی طلا در روز شنبه یک هزار و ۷۶۱ دلار و ۵۰ سنت بود و این رقم در روز یکشنبه با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی ثابت بود. اما در روزهای بعد قیمت آن کاهش یافت و تا یک هزار و ۷۵۱ دلار و ۶۷ سنت در روز دوشنبه رسید.
انس جهانی طلا در روز چهارشنبه معادل یک هزار و ۷۴۸ دلار و ۵۸ سنت شد.

آرامش بازار سکه و طلا در هفته دوم مهرماه

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران روز جمعه درباره تحولات بازار سکه و طلا در هفته‌ای که گذشت، گفت: انس جهانی طلا حدود ۱۵ دلار در هفته گذشته نوسان داشت و هم اکنون به سطح اولیه روز شنبه بازگشته است.
محمد کشتی‌آرای افزود: علاوه بر کاهش انس جهانی طلا طی هفته گذشته نرخ دلار نیز روند کاهشی داشت و  ۵۵۰ تومان ارزان شد.
وی گفت: در کنار کاهش قیمت انس جهانی طلا و نرخ دلار در بازار با کاهش تقاضا نیز مواجه بودیم این کاهش تقاضا باعث شد حباب سکه نیز به ۶۰ هزار تومان کاهش یابد و اکنون حباب سکه ۴۳۰ هزار تومان رسیده است.
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: پیش‌بینی ما این است که برای هفته آینده با توجه به کم نوسان بودن قیمت انس جهانی طلا و کاهش نرخ ارز، نوسان قیمت در بازار طلا را شاهد نباشیم و آرامش بر بازار حاکم باشد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  +  2  =