سازمان هواپیمایی کشور از 4درگاه پرداخت به پلیس فتا شکایت کرد

نامه ای با امضای مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها و موسسات هوانوردی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که در آن نامه از پلیس فتا درخواست شده که ۴ پلتفرم آپ، اسنپ تریپ، تاپ و روبیکا مسدود شوند.

به گزارش ریسک نیوز، بر اساس نامه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نامه‌ای با امضای «حسن خوشخو» مدیر کل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی خطاب به پلیس فتا فرستاده شده که در آن از این نهاد درخواست شده که ۴ پلتفرم آپ، اسنپ تریپ، تاپ و روبیکا مسدود بشوند.

این نامه به تاریخ ششم مهر ماه بوده، با این حال در اینکه نامه به مرحله عملیاتی برسد و اجرایی بشود شک و شبهاتی وجود دارد.

با اینکه در نامه سازمان هواپیمایی کشور به موضوع عدم مجوز فروش بلیت هواپیما در این پلتفرم‌ها اشاره شده اما برخی از کارشناسان بر این باور هستند که شاید نمایش بلیت ایرلاین های خارجی در مسیر ایران به عراق توسط این سایت‌ها دلیل نگارش چنین نامه‌ای بوده است چرا که چندی پیش بخشنامه‌ای مبنی بر ممنوعیت نمایش این بلیت‌ها در سایت‌های فروش صادر شده بود و تاکید شده بود تخطی از آن باعث تعلیق سایت‌ها خواهد شد.

همچنین باید خاطر نشان شد برخی از این اپلیکیشن‌ها مانند آپ و روبیکا کارکردی فراتر از تنها یک پلتفرم فروش بلیت سفر دارند و ده‌ها میلیون کاربر در خود گنجانده‌اند و مسدودسازی در آنها باعث اختلال در انبوهی از خدمات مالی و غیرمالی ارائه شده توسط آنها خواهد شد.

لازم به ذکر است که از ابتدای سال جاری و بر اساس قانون، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند درخواست فیلتر کسب‌وکارها را بدهند. تا پیش از آن شکایت از کسب و کارهای نوپا قبل از ارسال به مراجع قضایی در کمیته‌ای تخصصی بررسی می‌شد و این موضوع مدتی است که با رای دیوان عدالت اداری، معلق شده است.

برخی از اسامی حاضر در این نامه مانند اسنپ تریپ پیش‌تر هم طعم فیلترینگ را با درخواست سازمان هواپیمای کشوری چشیده‌اند و باید دید که سرانجام این نامه به کجا خواهد رسید.  

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

13  −  4  =