هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۷/۰۵| هشدار سیلاب و وزش باد بسیار شدید در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران طی امروز تا آخر هفته نسبت به احتمال وقوع سیلاب و وزش باد بسیار شدید در برخی مناطق کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، مطابق پیش‌بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی، امروز در ارتفاعات خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی و رگبار پراکنده گاهی وزش باد شدید پیش بینی شده که به تدریج در ساعات بعدازظهر با نفوذ جریانات مرطوب به سواحل غربی دریای خزر در شرق اردبیل و گیلان افزایش ابر و بارش خفیف آغاز می شود.

طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه علاوه بر غرب سواحل دریای خزر و اردبیل در برخی مناطق استان مازندران و شمال آذربایجان شرقی نیز بارش پراکنده همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

روزهای پنجشنبه و جمعه در کل سواحل دریای خزر، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و برخی مناطق خراسان شمالی بارش باران گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی پنجشنبه در گیلان و جمعه در گیلان و مازندران بارش شدت می گیرد و دریای خزر مواج خواهد بود.

طی ساعات بعدازظهر امروز و فردا در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

روزهای پنجشنبه و جمعه سامانه بارشی که روی اقیانوس هند شکل گرفته به سواحل دریای عمان و جنوب سیستان و بلوچستان نزدیک شده و در این نواحی باعث افزایش ابر، وزش باد شدید، رگبار، رعدوبرق و مواج شدن دریا می شود.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی

منطقه اثر:

دوشنبه 1400/07/05 : هرمزگان

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، احتمال افزایش سطح آب رودخانه‌ها، احتمال آبگرفتگی موقت، وزش تند باد موقت، کاهش دما در نوار شمالی کشور.

توصیه: احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تقویت سازه‌های موقتی، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع، احتیاط در صعود به ارتفاعات.

توصیف سامانه: افزایش شیو فشاری

نوع مخاطره: وزش باد، در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

دوشنبه 1400/07/05 : شرق خراسان رضوی و نوار شرقی خراسان جنوبی.

اثر مخاطره: وزش باد شدید و احتمال شکستن درختان فرسوده و احتمال خسارت به سازه های موقت.

توصیه: محکم کردن سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره.

توصیف سامانه: وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج

نوع مخاطره: وزش باد شدید تا بسیار شدید، افزایش ارتفاع موج بین 1.5 تا 2 متر در سواحل و 2 تا 2.5 متر در سواحل مرکزی و شرقی و مناطق فراساحل خلیج فارس.

منطقه اثر:

دوشنبه 1400/07/05 : خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل بوشهر و غرب هرمزگان.

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران، آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس.

توصیه: ممانعت از شنا، ممانعت از ترددهای دریایی غیر ضروری به‌ویژه از تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط همه فعالان دریایی.

توصیف سامانه: افزایش ارتفاع موج و بارش باران شدید

نوع مخاطره: وزش باد شدید، افزایش ارتفاع موج بین 1.5 تا 2 متر در سواحل و 2 تا 2.5 متر در فراساحل، بارش باران شدید.

منطقه اثر: مناطق مرکزی و شرقی دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل گلستان و مازندران.

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و اختلال در ترددها و فعالیت های دریایی.

توصیه: ممانعت از شنا، ممانعت از ترددهای دریایی غیر ضروری بویژه از تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط فعالان دریایی.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  1  =  1