افزایش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۰/۰۶/۲۰

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با افزایش 4509 واحد همراه شد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، بورس اوراق بهادار تهران امروز در ابتدای معاملات رشد قابل توجهی داشت، اما بعد از آن اصلاح شد و در نهایت شاخص کل با افزایش 4509 واحد به رقم یک میلیون و 530 هزار و 517 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با کاهش 2753 واحد به رقم 463 هزار و 344 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 137 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 8.6 میلیارد سهام و حق تقدم در قالب 482 هزار فقره معامله و به ارزش 7004 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات فرابورس هم به بیش از 18 هزار و 280 میلیارد تومان رسید که با این حساب ارزش معاملات دو بازار به بیش از 25 هزار میلیارد تومان رسید. امروز شاخص کل بورس و شاخص قیمت با نگاه وزنی ارزشی هر کدام 3 دهم درصد رشد کردند و این دو شاخص با معیار هموزن هر کدام 59 صدم درصد عقب نشستند.

شاخص آزاد شناور فقط 12 صدم درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 43 صدم بورس رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 13 صدم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای ملی مس، مپنا، پتروشیمی پردیس، گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت بندرعباس، معدنی اوپال کانی پارس و هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین، از نمادهای شاخص‌ساز بودند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل 42 واحد رشد کرده و به رقم 22 هزار و 811 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 245 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز بیش از 3.3 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 600 هزار فقره معامله و به ارزش 18 هزار و 286 میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای پتروشیمی زاگرس، فرابورس، بیمه پاسارگاد و فولاد هرمزگان بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای ذوب آهن، فولاد ارفع و بانک دی بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را داشتند.

سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است اما برای مشارکت در بازار سرمایه بهتر است تازه‌واردان از خرید سهام عرضه اولیه شروع کنند و همچنین صندوق‌های با درآمد ثابت شروع کنند.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

35  −  28  =