کدام کشور بیشترین واکسن کرونا را به ایران صادر کرد؟

طبق اطلاعات به دست آمده تا به حال ۱۷ میلیون و ۹۱۰ هزار دز واکسن سینوفارم چینی به کشور وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، روند واردات واکسن در کشور مدتی است که سرعت گرفته است و این روند واردات بر واکسیناسیون عمومی در سنین مختلف هم تاثیر گذار بوده است.

رهبر انقلاب نیز بر لزوم سرعت تامین واکسن این ویروس در کنار ساخت نمونه داخلی تاکید داشته اند. روز گذشته نیز حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در گفت و گوهای تلفنی جداگانه با رئیس جمهور روسیه و همچنین رئیس جمهور چین بر لزوم همکاری برای سرعت بخشیدن به واردات واکسن از این دو کشور تاکید داشت.

رئیس ‎جمهور در تماس تلفنیِ رئیس‎جمهور چین گفت:  امیدواریم در تامین میلیون‎ها دز واکسن خریداری شده تسریع شود.

شی جین پینگ رئیس ‎جمهور چین نیز در پاسخ به رئیس جمهور ایران می گوید: حداکثر توان خود را برای تحویل واکسن به ایران به کار خواهیم گرفت.

تحویل واکسن های روسی از سپتامبر سرعت می گیرد

همچنین رئیس جمهور ایران در گفت و گویِ تلفنی با پوتین رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: از همکاری‌های روسیه برای پیشگیری از شیوع کرونا و تلاش برای تولید مشترک واکسن قدردانی می‌کنیم.

پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز در این باره بیان کرد:از ابتکار مثبت انعقاد قرارداد جامع همکاری دوجانبه استقبال و حمایت می‌کنم.

وی تاکید کرد: آهنگ تحویل واکسن کرونا به ایران از سپتامبر سرعت بیشتری خواهد گرفت. برجام نمی‌تواند گروگان مشکلاتی شود که مربوط به توافق هسته‌ای نیست.

آنطور که آمارها نشان می دهد، از تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ تا ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ در مجموع تعداد ۲۴ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۶۱۰ دز واکسن کووید-۱۹ شامل واکسن‌های چینی (سینوفارم)، ژاپنی (آسترازنکا)، ایتالیایی (کواکس)، روسی (اسپوتنیک)، کره جنوبی (کواکس)، روسی (آسترازنکا) و هندی (بهارات) تا به امروز از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شده است.

لازم به ذکر است که، واکسن چینی (سینوفارم) با بیشترین تعداد ورود به کشور تا به حال به تعداد ۱۷ میلیون و ۹۱۰ هزار دوز به کشور وارد شده است.

چه تعداد واکسن کرونا تاکنون وارد کشور شده است؟

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  +  4  =