درخواست آمریکا برای بازگشت ایران به مذاکرات وین

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در واکنش به گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت های هسته ای کشورمان خواستار بازگشت ایران به مذاکرات وین شد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ند پرایس، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا پس از آن که آژانس بین المللی انرژی اتمی در جدیدترین گزارش خود تایید کرد که ایران در حال تولید فلز اورانیوم است، نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرد.

وی در اظهاراتی مداخله جویانه گفت که ایالات متحده گزارش آژانس به اعضای شورای حکام را مطالعه کرده و معتقد است که ایران هیچ نیاز معتبری به فلز اورانیوم ندارد.

پرایس ادامه داد: ما به صراحت مشخص کرده‌ایم که تشدید تنش‌های هسته‌ای فراتر از محدودیت‌های برجام غیرسازنده بوده و با بازگشت به "پایبندی متقابل" سازگار نیست.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا همچنین خواستار توقف این فعالیت های هسته ای ایران و بازگشت به مذاکرات وین برای اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک با حسن نیت شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جدیدترین گزارش خود که در اختیار کشورهای عضو قرار داده، پیشرفت فعالیت‌های ایران در زمینه اورانیوم فلزی غنی‌شده را تأیید کرده است.

آژانس در این گزارش آورده است: در ۱۴ اوت ۲۰۲۱ آژانس تایید کرده است که ایران از ۲۵۷ گرم اورانیوم با غنای ۲۰ درصد به شکل اورانیوم تترافلوراید برای تولید ۲۰۰ گرم اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد استفاده کرده است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

9  ×    =  81