هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۵/۲۶| هشدار سیلاب و تندباد در ۷ استان

سازمان هواشناسی با اشاره به رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در ۱۶ استان تا آخر هفته نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی و آبگرفتگی معابر در ۷ استان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در برخی مناطق هرمزگان، ارتفاعات کرمان، جنوب فارس، شرق بوشهر، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات سمنان، گلستان، تهران و البرز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، وزش باد شدید موقتی، رگبار و رعدوبرق پیش بینی شده است.

پنجشنبه در برخی مناطق استان‌های هرمزگان، جنوب و ارتفاعات کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد،‌ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، مازندران، گلستان و سمنان رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی شده است.

جمعه و شنبه هفته آینده در مناطقی از جنوب، شمال  غرب و ارتفاعات البرز  بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

 بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی دو روز آینده سرعت وزش باد در جنوب سمنان، شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، اصفهان، مرکزی و قم در برخی ساعات افزایش می‌یابد و احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد به ویژه در منطقه زابل پیش بینی شده است.

توصیف سامانه: ناپایداری های محلی و همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب

نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

سه‌شنبه 1400/05/26 : هرمزگان، جنوب و ارتفاعات کرمان، دامنه و ارتفاعات مازندران و گلستان.

چهارشنبه 1400/05/27 : هرمزگان، شرق بوشهر، جنوب و ارتفاعات کرمان، دامنه و ارتفاعات مازندران و گلستان.

پنجشنبه 1400/05/28 : هرمزگان، جنوب و ارتفاعات کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس و ارتفاعات مازندران.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، وزش تند باد موقت، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی موقت و محدود.

توصیه: احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم جابجایی عشایر کوچ رو بویژه در ساعات بعدازظهر، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و فعالیت‌های کوهنوردی.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  71  =  72