فولکس واگن و پورشه بهم رسیدند/ سورپرایز مشترک دو غول خودروسازی جهان

سرمایه گذاری مشترک جدید – بوگاتی-ریماک (Bugatti-Rimac) به عنوان تولید کننده هایپراسپرت در سه ماهه چهارم سال جاری به سرانجام خواهد رسید.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از اقتصاد نیوز، گروه فولکس واگن و پورشه توافق کرده اند که یک سرمایه گذاری مشترک جدید که ترکیبی از ریماک ، یک شرکت کرواتی ساخت ابرخودرویهای برقی است ، با بوگاتی ایجاد کنند.

این شرکت جدید بوگاتی-ریماک نام دارد و هر دو خودرو بوگاتی و ریماک خواهند ساخت. بوگاتی مانند پورشه بخشی از گروه فولکس واگن است. پورشه همچنین دارای سهمی در Rimac است.

مقر بوگاتی ریماک در زاگرب کرواسی و نه چندان دور از مقر فعلی ریماک خواهد بود. در همین حال ، طبق اعلامیه پورشه ، بوگاتی به ساخت اتومبیل در خانه فعلی خود در ملشیم فرانسه ادامه خواهد داد. در این اعلامیه آمده است که این خودرو به عنوان یک مارک جداگانه به کار خود ادامه خواهد داد اگرچه بوگاتی و Rimac به طور مشترک مدل های جدید بوگاتی را تولید می کنند.

پورشه از سال 2018 سرمایه گذاری در Rimac Automobili را آغاز کرد و اکنون 24درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد. پورشه مستقیماً 45درصد از بوگاتی-ریماک را در اختیار خواهد داشت در حالی که 55درصد سهام باقی مانده را نیز Rimac  در اختیار خواهد داشت. بوگاتی توسط شرکت مادر خود ، گروه فولکس واگن ، به سرمایه گذاری مشترک جدید منتقل می شود.

الیور بلومه، رئیس پورشه در این اطلاعیه گفت: "ما مهارت قوی بوگاتی را در تجارت هایپراسپرت با قدرت ابتکاری فوق العاده Rimac در زمینه امیدوار کننده تحرک الکتریکی ترکیب می کنیم."

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  1  =  7