چرا روغن گران شد؟ + جزئیات قیمت

بر اساس صورت جلسه کارگروه تنظیم بازار قیمت روغن به خاطر افزایش جهانی قیمت روغن ۳۵ درصد نیز در ایران افزایش یافت و قیمت ۳ نوع روغن تعیین شد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، طبق صورتجلسه ستاد تنظیم بازار قیمت‌های انواع روغن برای هر کیلوگرم روغن خام سویا 75 هزار ریال، روغن خام آفتاب‌گردان هر کیلو 90 هزار ریال و روغن خام پالم 75 هزار ریال تعیین شده است.قیمت‌های قبلی این محصولات برای روغن خام سویا و پالم 55 هزار ریال و برای روغن خام آفتابگردان 60 هزار ریال بود.

در این صورت جلسه آمده است که مسئولیت تأمین و تخصیص به موقع ارز با بانک مرکزی و کارگروه تنظیم بازار است و انجمن‌های صنفی مکلف شدند که نسبت به تأمین مکفی کالا اقدام کنند.

همچنین در این صورت جلسه تاکید شده است که با توجه به افزایش مصوب قیمت روغن خام و افزایش سایر هزینه‌ها، افزایش قیمت روغن نباتی ساخته شده حداکثر 35 درصد مورد تأیید قرار گرفت.

در این صورت جلسه اشاره شده است که دلیل این افزایش قیمت بالا رفتن قیمت جهانی روغن و دانه های روغنی و افزایش سایر هزینه ها از جمله دستمزد و مواد بسته بندی است.

بنابراین گزارش شیوع کرونا در دنیا قیمت کالاهای اساسی از جمله روغن، دانه های روغنی و غلات از جمله گندم را افزایش داده است و کشور به ذخایر استراتژیک خود افزودند.

کالاهای اساسی , ستاد تنظیم بازار ,

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  ×    =  21