آموزش نیروی انسانی و سرمایه‌گذاری در فناوری اطلاعات؛ درس‌های کرونا برای آینده سازمان‌ها

مدیرعامل بیمه تعاون در نشست بررسی آثار پاندمی کرونا بر صنعت بیمه مطرح کرد:

مدیرعامل بیمه تعاون، پاندمی را از جمله موارد حاضر در دسته ریسک‌های فاندامنتال دانست و بیان کرد: ابعاد گوناگون این ریسک شناسایی شده و مهم‎ترین آن که هم‌اکنون در سطح جهانی مورد بحث است، تأثیر بر روی کسب‌وکارها و توقف فعالیت آن‌ها است. بر این اساس، تعداد اندکی از شرکت‌های بیمه‌ در دنیا، با توجه به این ریسک و ایجاد شرایط انتقالی این ریسک به دولت، این نوع از ریسک را با مقیاس پارامتریک بررسی کرده و بر این اساس، شرایطی را برای تحت پوشش قرار دادن آن به وجود آورده‌اند.

نشست آنلاین بررسی آثار پاندمی کرونا بر صنعت بیمه با حضور یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون از سوی مؤسسه آموزش عالی بیمه اکو برگزار شد.

یونس مظلومی در این نشست با اشاره به اینکه وظیفه اصلی شرکت‌های بیمه «کمک به مدیریت ریسک‌های احتمالی مشتریان» است، گفت: ریسک‌ها انواع مختلفی دارند که متناسب با هر کدام، مدیریت و هزینه‌های پوشش بیمه‌ای آن‌ها متفاوت است.

وی در ادامه به مفهوم ریسک‌های نوظهور اشاره کرد و بیان داشت: ریسک‌های نوظهور، ریسک‌هایی هستند که در گذشته اتفاق افتاده‌اند ولی به شکل جدیدی ظاهر می‌شوند.

مدیرعامل بیمه تعاون تشریح کرد: به عنوان مثال در مقوله ریسک‌های تغییرات اقلیمی، ریسک وقوع سیل، از دیرباز وجود داشته است، ولی با توجه به اینکه این مقوله همواره می‌تواند با علائم و شکل جدیدتری همراه باشد، در دسته ریسک‌های نوظهور قرار خواهد گرفت.

وی در مثالی دیگر به پدیده پاندمی به عنوان ریسکی نوظهور که از دیرباز وجود داشته است اشاره کرد و گفت: این پدیده با توجه به ویژگی‌های جدید خود و شرایط ایجاد شده در پی شیوع کرونا در سطح جامعه جهانی، به عنوان یک ریسک نوظهور شناخته می‌شود.

مظلومی در ادامه به بیان تاریخچه‌ای از شروع شیوع ویروس کرونا پرداخت و اظهار داشت: در سال 1960 ویروس کرونا شناسایی شده و حدود 50 تا 60 نوع از این ویروس تاکنون یافت شده که از مطرح‌ترین آنها می‌توان به سارس، مرس و SARS-COV-2 که به کرونا معروف شده است، اشاره کرد.

مدیرعامل بیمه تعاون، پاندمی را از جمله موارد حاضر در دسته ریسک‌های فاندامنتال دانست و بیان کرد: ابعاد گوناگون این ریسک شناسایی شده و مهمترین آن که هم‌اکنون در سطح جهانی مورد بحث است، تأثیر بر روی کسب‌وکارها و توقف فعالیت آن‌ها است. بر این اساس، تعداد اندکی از شرکت‌های بیمه‌ در دنیا، با توجه به این ریسک و ایجاد شرایط انتقالی این ریسک به دولت، این نوع از ریسک را با مقیاس پارامتریک بررسی کرده و بر این اساس، شرایطی را برای تحت پوشش قرار دادن آن به وجود آورده‌اند.

مظلومی ادامه داد: هم‌اکنون تنها بیمه‌ای که در کشور ریسک توقف کسب‌وکارهای ناشی از پاندمی کرونا را پوشش می‌دهد، بیمه تعاون است که استقبال واحدهای کسب‌وکار از این بیمه‌ بسیار مناسب بوده است.

مدیرعامل بیمه تعاون در ادامه به چالش‌های شرکت‌های بیمه پس از شیوع پاندمی کرونا اشاره کرد و گفت: پس از شیوع پاندمی، با توجه به افزایش دو برابری تعداد فوتی‌ها که نمی‌توان دقیق مشخص کرد ناشی از کووید-19 بوده یا خیر، پرداخت خسارت‌های شرکت‌های بیمه‌ای نیز افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

وی افزود: در مقابل، با توجه به آنکه حدود 75 درصد از بیمه‌نامه‌های صادرشده در کشور مربوط به حوادث اتومبیل است، خوشبختانه کاهش ترددهای جاده‌ای به علت شیوع پاندمی کرونا سبب کاهش این حوادث شده است.

مدیرعامل بیمه تعاون به درس‌های اخذ شده از این پاندمی اشاره کرد و بیان داشت: امروزه ضرورت دارد تا تمام سازمان‌ها، بیش از پیش به ایجاد شرایط دورکاری برای نیروی انسانی اقدام کرده و همچنین شرایطی فراهم شود تا مشتریان نیز بدون نیاز به حضور در سازمان بتوانند نسبت به انجام امور خود اقدام کنند و از خدمات سازمان مربوطه بهره‌مند شود.

مظلومی اضافه کرد: از دیگر سو، لازم است تا سرمایه‌گذاری مطلوبی در بخش‌های فناوری اطلاعات و نیز آموزش نیروی انسانی به منظور مواجهه با شرایط آینده صورت پذیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

45  −  42  =