پرداخت خسارت در صنعت بیمه ایران وارد فاز الکترونیکی شد / جزییاتی از عملکرد سامانه پرداخت خسارت الکترونیکی ثالث در بیمه ایران

با رونمایی از سامانه پرداخت خسارت الکترونیکی ثالث در بیمه ایران، پرداخت خسارت در صنعت بیمه ایران وارد فاز الکترونیکی شد.

به گزارش ریسک نیوز، آیین رونمایی و افتتاح سامانه پرداخت خسارت الکترونیکی ثالث شرکت بیمه ایران امروز با حضور رییس کل بیمه مرکزی و مدیرعامل و اعضا هیات مدیره بیمه ایران برگزار شد.

با راه اندازی این سامانه، بیمه ایران خسارت زیان‌دیدگان را تا ۳۰ میلیون ریال بصورت غیرحضوری پرداخت می‌کند.

غلامرضا سلیمانی در آیین رونمایی ازین سامانه ضمن بیان اینکه واحد آی تی بیمه ایران در صنعت بیمه پیشرو محسوب می شود انتظارات خود را بیان کرد و گفت: انتظار دارم این سامانه بتواند خسارت زیان دیدگان را تا ۱۱ میلیون تومان پرداخت کند.

وی تصریح کرد: البته پرداخت خسارت سه میلیون تومان به صورت غیر حضوری نیز پیشرفت چشمگیری است که توسط بیمه ایران رقم خورده اما بهتر است در  آپدیت های بعدی و توسعه ورژن های جدید این رقم تا ۱۱ میلیون افزایش یابد.

به گفته رییس کل بیمه مرکزی از ۲۳ میلیون خودرو، بیش از ۱۱ میلیون خودرو تحت پوشش بیمه ایران هستند زیرا سهم بیمه ایران در بیمه ثالث بالاست در این راستا توسعه زیر ساخت‌های نرم افزاری برای مدیریت این حجم از بیمه گذاران کار عظیمی است.

بر اساس این گزارش، فرآیند پذیرش این سامانه از طریق تلفن های موبایل و دستگاه‌های کامپیوتر قابل انجام است.

به طوریکه با تعیین لوکیشن محل حادثه، آدرس اتوماتیک درج می شود سپس ساعت و تاریخ و تصاویر محل حادثه دیده خودرو باید توسط کاربر ثبت گردد.

مشخصات راننده مقصر حادثه نیز باید ثبت گردد از جمله شماره گواهینامه درج که استعلام به صورت خودکار انجام می شود. با انتخاب موضوع خسارت و مشخصات خودرو از جمله درج کد یکتا استعلام از طریق سنهاب انجام می گیرد و نهایتا با درج شماره شبا بانکی ثبت درخواست نهایی می شود.

با ارجاع به واحدهای ارزیابی خسارت و از طریق کد رهگیری پرونده وارد فاز اجرایی می شود و بدین صورت تشکیل پرونده به صورت کاملا الکترونیکی انجام می گیرد.

سقف پرداخت خسارت فعلا سه میلیون تومان در نظر گرفته شده و خسارت زیان دیده در کمتر از ۲۴ ساعت به حساب وی واریز می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  ×    =  12