بلومبرگ: شاخص بورس ایران از زمان شیوع کرونا ۲ برابر شد

شبکه خبری بلومبرگ آمریکا در گزارشی تحولات بازار بورس ایران را بازتاب داد و نوشت: شاخص اصلی بورس تهران برای اولین بار از یک میلیون واحد فراتر رفته و از زمان ثبت نخستین مورد ابتلا به بیماری کرونا در این کشور، بیش از دو برابر رشد کرده است.

شبکه خبری بلومبرگ آمریکا در گزارشی تحولات بازار بورس ایران را بازتاب داد و نوشت: شاخص اصلی بورس اوراق بهادار تهران روز شنبه برای اولین بار از یک میلیون واحد فراتر رفته و از زمان ثبت نخستین مورد ابتلا به بیماری کرونا در این کشور، بیش از دو برابر رشد کرده است.

طبق ارقام موجود در وب سایت بازار بورس تهران، این شاخص 4.4 درصد افزایش یافته و به 1,020,897 واحد رسیده است.

علت اصلی این رشد شاخص، افزایش سهام شرکت‌های صنعتی، پتروشیمی و معدنی از قبیل شرکت فولاد مبارکه اصفهان، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، و شرکت ملی صنایع مس ایران بوده است.

بنا بر این گزارش، پس از آنکه دولت ایران برنامه خود را درباره فروش دارایی‌های خود به ارزش حدود دو میلیارد دلار و با هدف تامین اعتبار برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اعلام کرد، بورس اوراق بهادار تهران این رکورد را به ثبت رساند.

شاخص اصلی بورس تهران از زمان ثبت نخستین مورد ابتلا به بیماری کووید-19 در تاریخ 19 فوریه تاکنون، 113 درصد افزایش یافته است.

تا به امروز 106 هزار و 220 نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعداد جان باختگان نیز در این کشور به 6589 نفر رسیده است.

پس از آنکه دولت آمریکا به طور یک جانبه از توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام خارج شد و بار دیگر تحریم‌های سنگینی را علیه تهران وضع کرد، از دو سال گذشته ارزش واحد پول ایران کاهش یافته و در نتیجه بازار بورس یه یکی از معدود بازارهای سرمایه‌گذاری‌ جذاب برای ایرانی‌ها تبدیل شده است.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

46  −    =  43