هواشناسی| پیش بینی تداوم بارش‌ها تا آخر هفته در کشور

سازمان هواشناسی با پیش بینی تداوم بارش‌ها در کشور تا آخر هفته از وزش باد شدید طی امروز تا چهارشنبه و وقوع پدیده گردوخاک در برخی مناطق خبر داد.

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با ورود سامانه بارشی به کشور بارش در شمال غرب و غرب آغاز شده و به‌تدریج جنوب غرب کشور را در بر می‌گیرد.

فردا سامانه بارشی در شمال غرب تقویت شده و دامنه فعالیت سامانه به دامنه‌های البرز شرقی و مرکزی، دامنه‌های زاگرس مرکزی، سواحل شمالی و بخش‌هایی از شمال شرق کشور نیز خواهد رسید. پیامد آن،‌ بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق در برخی ساعات وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهد بود.

روزهای دوشنبه و سه شنبه در شمال غرب، سواحل شمالی و شمال شرق رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده است. روز چهارشنبه نیز برای شمال غرب،‌ شمال شرق و شرق کشور بارش باران پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز برای نوار غربی کشور وزش باد پیش بینی شده که در برخی ساعات با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی همراه خواهد بود. این شرایط فردا علام بر غرب و جنوب غرب برای دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و شمال شرق کشور و روزهای دوشنبه تا چهارشنبه برای نیمه شرقی کشور پیش بینی شده است.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  40  =  45