بانک‌ها وام یک میلیونی را به عنوان اقساط معوقه از حساب سرپرستان خانوار برداشت کردند!

در این روزهای کرونایی که مشکلات اقتصادی زیاد است دولت برای افرادی که تقاضا کردند وام یک میلیون تومانی واریز کرد اما بنا به گفته برخی شهروندان بیرجندی برخی بانک‌ها بلافاصله بعد از واریز وام اقساط معوقه را از حساب سرپرست خانوار کم کردند.

بیش از دوماه است که مردم در ایران و استان خراسان جنوبی با کرونا دست و پجه نرم می‌کنند.کرونا ضربه سنگینی را بر برخی مشاغل و کسب و کارها وارد کرد و برخی از سرپرستان خانوار را خانه نشین کرد و کرکره مغازه ‌ها و واحدهای صنفی را پایین کشید.

در طرح فاصله گذاری اجتماعی تقریبا تمامی واحدهای صنفی غیر ضرور تعطیل بوده و در این  دو ماه کسبه زیادی ضرر و زیان کردند اما این ضرر و زیان‌ها تنها شامل کسبه نیست بلکه کارگران ساختمانی و کارگران سرگذر که تعدادشان کم نیست نیز در روزهای کرونای دچار ضرر شدند.

کارگران سرگذر در روزهای کرونایی برای اینکه سفره خانه آنها خالی نباشد مجبور بودند بر سر گذر حاضر شوند تا بیشتر از این شرمنده خانواده نشوند.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در حالی از پرداخت وام یک میلیون تومانی برای 158 هزار و279 خانوار خراسان جنوبی خبر داد که 234 هزار و 188 خانوار در خراسان جنوبی به صورت ماهیانه یارانه دریافت می‌کنند و از این تعداد 67.5 درصد موفق به دریافت تسهیلات وام یک میلیون تومانی تاکنون شدند.

اما برخی از بانک‌ها فرصت رو غنیمت شمردند و این وام را به عنوان اقساط معوقه از حساب سرپرستان خانوار برداشت کردند.

چند نفر از سرپرستان خانوار در خراسان جنوبی که موفق به دریافت وام یک میلیون تومانی شدند با گلایه از اینکه به محض واریز وام به حساب سرپرست خانوار بانک به منظور اقساط معوقه از وام یک میلیون تومانی کم کرد اتفاقی که سبب شد مشکلی بر دیگر مشکلات این سرپرستان خانوار اضافه شود.

یکی از شهروندان بیرجندی با بیان اینکه همه امیدم به واریز یک میلیون تومان دولت بود اما بعد از واریزی بانک بلافاصله مبلغ را به عنوان اقساط معوقه از حساب کم کرد گفت: در این اوضاع کرونایی باید بیشتر هوای مردم را داشته باشند.

یکی دیگر از شهروندان هم با بیان اینکه با تعطیلی واحدصنفی برای این یک میلیون تومان برنامه‌ریزی کرده بودم گفت: بانک با این اقدام همه برنامه‌ریزی‌ام را برهم ریخت و حال دیگر هیچ امیدی ندارم.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانکها در خراسان جنوبی نیز گفت: بانکها مجاز به برداشت از حساب یارانه  نیستند مگر اینکه به میزان یارانه پرداختی سهم سرپرست خانوار یعنی به  اندازه 45 هزار تومان و 500 تومان  از حساب سرپرست خانوار برای اقساط می‌توانند برداشت کنند.

زرنگ با بیان اینکه برخی از افراد هم به دلیل نداشتن ضامن حساب یارانه را به عنوان وثیقه تسهیلات خود قرار داده و شماره بانکی یارانه را معرفی کرده و تعهدنامه امضا کردند که بانک برای دریافت وصول اقساط می‌توانند از آن طریق اقدام کنند و هیچ مشکل و منع قانونی ندارد اما اگر بانکی از حساب یارانه افراد وجهی برداشت و بدون اعلام قبلی اقدام کند و اخطاری داده باشد مشتریان می‌توانند به بازرسی بانکها مراجعه کرده و موضوع قابل رسیدگی است ./// منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  4  =  28