شاخص بورس در آستانه کانال ۸۰۰ هزار واحد

– شاخص کل در بازار بورس امروز (یکشنبه) ۲۸ هزار و ۷۳۲ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۷۹۸ هزار و ۱۰۵ واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از ۹ میلیارد و ۵۴۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲۱ هزار و ۴۶۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۶ هزار و ۳۹۰ واحد افزایش به ۲۶۷ هزار و ۴۷۵  واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با چهار هزار و ۲۴۷  واحد رشد به ۱۷۷ هزار و ۷۶۲ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۲۲ هزار و ۵۸ واحد و شاخص بازار دوم ۵۳ هزار و ۷۸۷ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۷۳۷ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۴۳۴ واحد، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) با یک هزار و ۴۵۷ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۴۱۱ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیمو) با یک هزار و ۲۳۵ واحد، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۵۰ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۹۱۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با ۱۲۰ واحد، توسعه معادن روی ایران (کروی) با ۵۸ واحد، حفاری شمال (حفاری) با ۴۷ واحد، صنایع آذرآب (فاذر)، داروساری اکسیر (دلر) با ۴۵ واحد و کارخانجات تولیدی شهید قندی (بکام) از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، پالایش نفت بندرعباس، بانک تجارت، گلوکوزان، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران و سرمایه گذاری خوارزمی در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۷۱۴ میلیون و ۶۱۷ هزار برگه سهم به ارزش ۱۴ هزار و ۶۵۱  میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۲۵۶ واحد افزایش داشت و بر روی کانال نه هزار و ۶۰۷  واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار چهار میلیارد و ۶۲۸ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۶۵ هزار و ۴۲۷  میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز همه نمادهای فرابورس از جمله نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و پتروشیمی مارون (مارون) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

نماد تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، اعتباری ملل (وملل)، فرابورس ایران (فرابورس)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، توکاریل (توریل) جنرال مکانیک (رنیک) و پتروشیمی غدیر (شغدیر) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  +  1  =