جزئیات بیمه نامه ترنم شرکت بیمه باران / محصولی برای علاقمندان به سرمایه گذاری

در گفتگو با مدیر بیمه های زندگی شرکت باران تشریح شد؛

درواری ،مدیر بیمه های زندگی شرکت باران، در خصوص طرح ترنم که به زودی وارد بازار می شود، گفت:تصمیم گرفتیم در قبال دریافت وجوهی از مردم برای حیات آنها بیمه‌نامه صادر کنیم تا فرد مجبور نباشد برای سرمایه‌گذاریِ پول‌هایش حتماً یک پوشش فوتی هم خریداری کند.

به گزارش ریسک نیوز در آیین افتتاح  شرکت بیمه باران علیرضا هادی مدیر عامل بیمه باران به تشریح ماموریت‌­های "شرکت بیمه زندگی باران" پرداخت و گفت: بیمه باران ارائه محصولات متنوع و ترکیبی بیمه‌­های زندگی و سرمایه­‌گذاری با محوریت مشتری را مزیت رقابتی خود می­داند، و ارائه  "بیمه نامه ترنم" به عنوان محصول جدید از بیمه باران به بازار بیمه کشور در آینده نزدیک خبر داد.

علیرضا هادی ، مدیر عامل بیمه باران گفت: مشتری در همه انواع بیمه‌­های زندگی، از ابتدای صدور بیمه­‌نامه، اطلاعات بیمه ­نامه و تعهدات بیمه باران را در پورتال خود مشاهده می­کند و می‌­تواند بسته به نوع سرمایه‌­گذاری، بازدهی سرمایه­ گذاری بیمه­‌نامه خود را در بازه­‌های زمانی سه ماه قابل رویت نماید و در بازه زمانی شش ­ماهه دریافت نماید .البته بسته به نوع سرمایه­‌گذاری و اینکه بازدهی‌­ها در زمان­های مختلف قابل ارزیابی است، این مواعد تغییر خواهد کرد.

در این راستا  دکتر سروناز درواری ، مدیر بیمه های زندگی بیمه باران در گفتگو با ریسک نیوز جزئیات این بیمه نامه را که در مراحل اخذ مجوز از بیمه مرکزی قرار دارد ، تشریح کرد و گفت:بیمه‌نامۀ ترنم، بیمه‌نامة به شرط حیات است، از آنجا که تغییراتی در این بیمه نامه ایجاد کردیم و با توجه به مواردی که در آیین‌نامه 68 وجود نداشت به اخذ مجوزبیمة مرکزی نیاز داشتیم در این راستا درخواست خود را به نهاد ناظر صادر کردیم که خوشبختانه مجوز نهایی  این محصول به زودی صادر می شود.

مدیر بیمه های زندگی باران در مورد ایدة شکل‌گیری بیمة ترنم گفت: از یک شرکت بیمة تخصصی زندگی انتظار می‌رود که ویترین محصولاتش کامل باشد و هر کدام از محصولات بر اساس نیازهای مردم در بازار طراحی شود؛ اما آنچه امروز در بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری با آن مواجهیم این است که بیمه‌گذاران به نیت سرمایه‌گذاری، بیمه‌نامة عمر و سرمایه‌گذاری می‌خرند؛ یعنی نیازی به پوشش فوت به هر علت ندارند ولی بالاجبار چون محصول دیگری در بازار بیمه برای سرمایه‌گذاری وجود ندارد بیمة عمر و سرمایه‌گذاری و در کنار آن  حداقل سرمایة فوتی هم خریداری می‌کنند تا بتوانند این بیمه‌نامه را دریافت کنند.

وی افزود: ما متوجه شدیم که مردم به سرمایه‌گذاری مطمئن با بازدة معقول نیاز دارند؛ اما از طرفی بیمة مرکزی اجازة صدور بیمه‌نامه‌هایی را می‌دهد که از محاسبات فوت و حیات نشأت گرفته باشند. ما باید محصولی را طراحی می‌کردیم که در قالب بیمه‌نامه و با استفاده از جداول مرگ و میر، فقط و فقط به سرمایه‌گذاری می‌پرداخت؛ بنابراین تصمیم گرفتیم در قبال دریافت وجوهی از مردم برای حیات آنها بیمه‌نامه صادر کنیم تا فرد مجبور نباشد برای سرمایه‌گذاریِ پول‌هایش حتماً یک پوشش فوتی هم خریداری کند.

درواری با اشاره به اینکه  وجوه خردِ در اختیار مردم بسیار زیاد است،اذعان داشت:  در شرکت‌های بیمه بابت سرمایه‌گذاری صرف تا به حال محصولی نداشتیم؛ به همین دلیل تصمیم گرفتیم بیمه‌نامه‌ای طراحی کنیم که اساس و پایة محاسبات آن احتمال حیات بیمه‌شدگان باشد در این راستا بیمه‌گذاران می‌توانند هر وجهی را بر اساس سرمایه‌ای که می‌خواهند در پایان دوره داشته باشند پرداخت کنند. بازده بیمه‌نامه را هم  پنج سال قرار دادیم تا با توجه به شرایط اقتصادی امروز دل‌نگرانی سرمایه‌گذاری بلندمدت نداشته باشند و به بازده مورد نظرشان برسند.

مدیر بیمه زندگی باران در ادامه به امکان دیگری که برای این بیمه‌نامه تعریف شده اشار کرد و گفت: انتخاب سبد سرمایه‌گذاری توسط  بیمه‌گذار از دیگر امکانات این بیمه نامه است؛ یعنی بیمه‌گذار می‌تواند با توجه به درصد بازده هر سبد و شرایطی که هر سبد بابت بازخرید، برداشت از اندوخته و مشارکت در منافع وجود دارد، سبدهای سرمایه‌گذاری مختلفی را انتخاب کند و از سود مشارکتش هم بهره‌مند شود.

 

وی افزود: ویژگی دیگر این بیمه‌نامه این است که هر سه ماه یک بار سود مشارکت در منافع را اعلام و هر شش ماه یک بار به حساب بیمه‌گذار اعمال می‌ شود.

به گفته وی شعار ما شفاف‌سازی‌ست در این راستا  امکانی را فراهم کردیم تا بیمه‌گذاران بتوانند هر سه ماه یک بار بازده را ببینند و هر شش ماه یک بار به حساب‌شان منظور شود و بتوانند برداشت کنند یا بتوانند به ذخیره ریاضی‌شان اضافه کنند.

درواری تصریح کرد: در مورد بیمه‌نامه‌های به شرط حیات بیان می‌شود که اگر بیمه‌گذار بعد از مدت بیمه‌نامه زنده بود می‌تواند آن سرمایه را برداشت کند؛ اگر فوت کرد هیچ پولی به ذی‌نفعانش نمی‌رسد. ما این بیمه‌نامه را به دو صورت تعبیه کرده‌ایم؛ یکی بیمة زندگی ترنم باران با برگشت حق بیمه و بیمة زندگی ترنم باران بدون برگشت حق بیمه. برخی افراد روش اول را انتخاب می‌کنند؛ چون وارثی ندارند؛ اما برخی روش دوم را انتخاب می‌کنند که اگر بیمه‌شده در این مدت فوت کند حق بیمه‌هایش به بازماندگان عودت داده می‌شود.

وی  پیش‌بینی کرد در صورت صدور مجوز از سوی بیمه مرکزی پیش‌بینی ما برای عرضه پس ازعید فطر است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  +  2  =