تسهیلاتی برای عدم مراجعه حضوری بیمه شدگان ، کارفرمایان و مستمری بگیران

اطلاعیه مهم سازمان تأمین اجتماعی

با توجه به لزوم تداوم تمهیدات لازم برای کنترل شیوع ویروس کرونا و کاهش ترددها و جلوگیری از هرگونه وقفه در ارائه تعهدات قانونی ، موارد ذیل جهت تسهیل در برقراری مستمری بازنشستگی و ادامه بیمه پردازی بیمه شدگان اختیاری ، توافقی و خاص در نظر گرفته شده است :

. بیمه شدگان متقاضی برقراری مستمری بازنشستگی ، نیازی به مراجعه حضوری جهت ارائه و ثبت درخواست مربوطه به شعبه ذیربط در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ نداشته و در صورت احراز شرایط مقرر قانونی ، تاریخ ترک کار آنان به منزله تاریخ درخواست لحاظ خواهد گردید .
ضمناً این قبیل از افراد تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۹ می بایست به منظور پیگیری موضوع ، به آخرین شعبه دریافت کننده حق بیمه مراجعه نمایند .

۲. در خصوص بیمه شدگان با ماهیت اختیاری ، تاریخ احراز شرایط قانونی در  اسفند ماه سال 1398 ، به عنوان تاریخ درخواست برقراری مستمری لحاظ خواهد شد .

۳. مهلت های مقرر مربوط به فرآیندهای بیمه صاحبان حرف ومشاغل آزاد ، ادامه بیمه بطور اختیاری ، باربران ، خادمین ثابت مساجد و قالیبافان و شاغلان صنایع دستی شناسه دار و … اعم از "مهلت درخواست" ، "انعقاد قرارداد" و "پرداخت حق بیمه" که از تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۱ به بعد منقضی شده ، تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ تمدید می گردد .

۴. "مهلت مقرر" در "برگ پرداخت حق بیمه بهمن ماه ۹۸ " بیمه شدگان توافقی فعال انفرادی ، رانندگان ، خادمین  ثابت مساجد ، باربران ، کارگران ساختمانی و … لغایت پایان فروردین ماه99 تمدید می گردد .

۵. آن دسته از بیمه شدگانی که پایان مهلت مقرر "ثبت اعتراض" به آراء کمیسیونهای پزشکی بدوی آنان پس از تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۱  بوده و موفق به ثبت اعتراض خود نگردیده اند ، ضرورتی به مراجعه جهت ثبت اعتراض نمی باشد . بدیهی است پس از عادی شدن شرایط ، رأی کمیسیون پزشکی بدوی مجدداً به آنان ابلاغ و مهلت اعتراض نیز لحاظ خواهد گردید .

۶. بسیاری از شرکتها ، کارخانجات ، موسسات دولتی و غیر دولتی ، دستگاههای اجرایی و … از کارکنان خود گواهی میزان سوابق پرداخت حق بیمه مورد تائید این سازمان را مطالبه می کنند ، از آنجا که امکان مشاهده و اطلاع از سوابق بیمه شدگان و دریافت و تأیید آن از طریق اخذ کد رمز ویژه در سامانۀ غیرحضوری سازمان فراهم گردیده ، لذا با تاکید بر استفاده از این امکان نیازی به حضور افراد در شعب تأمین اجتماعی نخواهد بود .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  4  =  4