بیمه های درمان و عمر و زندگی از مالیات معاف شدند

رییس کل بیمه مرکزی گفت: با مصوبه مجلس، دریافت مالیات بر ارزش افزوده از بیمه بخش درمان و بیمه های عمر و زندگی منتفی شد.

رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد:

 

غلامرضا سلیمانی، رییس کل بیمه مرکزی در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: فرهنگ بیمه در سطح کشور جا نیفتاده و عدم نفوذ فرهنگی منجر به پایین بودن ضریب نفوذ بیمه بوده است.

وی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده شرکتهای بیمه افزود: دریافت مالیات بر ارزش افزوده در بخش درمان و عمر و زندگی منتفی شد؛ این در حالی است که دولت تاکید دارد که درآمدهای مالیاتی افزایش یابد و این معافیت مالیاتی در بخش شخص ثالث رخ نخواهد داد.

سلیمانی در خصوص عدم انتشار حقوق مدیران عامل و اعضای هیات مدیره صنعت بیمه، تصریح کرد: با توجه به دولتی و خصوصی بودن شرکتهای بیمه، در شرکتهای دولتی حقوق و مزایا تعیین شده و در چارچوب پرداخت می شود؛ اما حقوق و مزایای مدیران عامل در شرکتهای بیمه خصوصی، مرتبط با رابطه سهامدار و مدیران است که بر اساس توافق مبالغی را در رابطه با حقوق و مزایای سالانه، تعیین می شود؛ پس بیمه مرکزی دخالتی در حقوق و مزایای مدیران بیمه های خصوصی ندارد. 

وی افزود: بیمه مرکزی دخالتی در تعیین حقوق مدیران بیمه های خصوصی ندارد؛ اما برای اینکه افشا نمی شود؛ با بورس هماهنگی های لازم صورت گرفته و البته دستوری هم وجود ندارد که مدیران حقوق خود را افشا کنند؛ پس هیچ اجباری در این رابطه وجود ندارد و بیمه مرکزی نمی تواند اجباری در این موضوع داشته باشد.

سلیمانی با بیان اینکه در سیل رخ داده در اوایل سال ٩٨، در مناطق گسترده ای از کشور دچار خسارت شدیم؛ اما وضعیت بیمه واحدهای مسکونی نیز مطلوب بود؛ گفت: در چابهار متاسفانه سطح پوشش بیمه ای بالا نبود و در اوایل سال ٩٨ نزدیک ٢٠٠ میلیارد تومان پرداختی خسارت داشتیم؛ اما در چابهار تعداد واحدهای تحت پوشش بیمه محدود بود؛ ضمن اینکه ١٣٠٠ روستا تحت محاصره سیل قرار داشت و ٢٥ درصد واحدهای مسکونی خسارت دید پس ١.٦ میلیارد تومان خسارت برآورد می شود. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  8  =  64