حضور پررنگ دژپسند و معمارنژاد در نمایشگاه تراکنش ایران // بیمه گران در نمایشگاه کیش بدون حضور مقامات اقتصادی

مقایسه دو همایش بانکی _ بیمه ای

در حالی همایش سالانه تراکنش ایران با حضور پررنگ بانک ها برگزار شد که نقش پررنگ وزیر اقتصاد و معاون بانک و بیمه اش در این همایش قابل توجه بود این در حالی است که همزمان نمایشگاه بانک ،بیمه و بورس با حضور پررنگ بیمه ها و البته بدون حضور مقامات اقتصادی ، بانکی ، بورس و حتی دبیر مناطق آزاد برگزار گردید.

به گزارش ریسک نیوز، پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران با حضور فرهاد دژپسند ، وزیر اقتصاد و معمار نژاد معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد در حال برگزاری است.

وزیر اقتصاد در افتتاحیه پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران گفت: تا آخر امسال وضعیت بانکداری دیجیتال در کشور رصد می شود و ماموریت آن به اقای معمار نژاد داده شده است.

وزیر اقتصاد افزود: بر سر مواضع و دیدگاه های خود پافشاری کردم و گفتم این مباحث در حد موضوعات آرمانی باقی نمی ماند و اجرایی خواهد شد چرا که به توانمندی های انسانی در این زمینه اشراف داشتم.

دژپسند گفت: اطلاع دارم چه کارشناسان باانگیزه و سطح بالایی در زمنیه اقتصاد دیجیتال داریم و از سوی دیگر ضرورت های اقتصادی و فناورانه ایجاب می کند به سمت اقتصاد و بانکداری دیجیتال برویم.

وی تاکید کرد: ما امروز در معرض انتخاب نیستیم، شرایط اقتصادی ما را ببینید، با این اندازه قدمت تاریخی دو راه داریم، گرفتار خواب خرگوشی شویم و در آرزوی وضعیت بهتری بمانیم، راه دیگر این است که این افتخارات را نردبانی برای پرش مناسب در عرصه توسعه کنیم.

گفتنی است در این گردهمایی سالانه دو پنل بیمه ای نیز برگزار شد سمیناری با عنوان بیمه ها و فین تک ها با حضور قاسم نعمتی ،مدیر کل فابا بیمه مرکزی ، احمد رضا ضرابیه ، مدیر عامل بیمه سامان ، حامد ولی پوری مدیر استارت آپ بیمیتو ، مهدی ملکی مدیر استارت آپ بیمه بازار ، حمید کردبچه رئیس پژوهشکده بیمه ، شاهین فتاحیانی مدیر فناوری اطلاعات بیمه ایران و حمید رضا اکبری از فناپ برگزار گردید.
همچنین امروز که اخرین روز برگزاری این نمایشگاه است اولویت های شرکت های بیمه برای ورود به دنیای اینشورتک به عنوان پنل تخصصی دیگری با حضور محمود کریمی، جلال سلطانی، بهروز آرمان مهر، روح الله دادخواه و سروناز درواری اعضای این پنل هستند برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار ریسک نیوز حضور پررنگ معمارنژاد معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد و امور دارائی نیز از دیگر رویدادهای قابل توجه این گردهمائی سالانه بود به طوریکه از وی برای اهداء جوایز چهره های بانکی و پرداخت الکترونیک دعوت بعمل آمد.
از حضور پررنگ مقامات وزارت اقتصاد در پنجمین نمایشگاه سالانه تراکنش ایران که بگذریم نگاهی به نمایشگاه بورس ، بانک و بیمه در جزیره کیش نشان می دهد بالاترین مقامی که در این نمایشگاه حضور داشت غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی بود .
این نمایشگاه با حضور گسترده بیمه ها برگزار شد و در سخنرانان کلیدی این همایش خبری از مقامات  وزارت اقتصاد و بورس و بانک ها نبود حتی دبیر مناطق ازاد اقتصادی نیز در این همایش حضور نداشت.
نکته قابل توجه اینجاست که اگرچه به دلیل شرایط ویژه کشور در روزهای اخیر حضور وزیر اقتصاد محتمل نبود ؛اما از معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد نیز که طی ماههای اخیر نقش قابل توجهی در انتصابات بیمه ای داشته  نیز خبری نبود.
عباس معمارنژاد چندی پیش در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها در خصوص نقل و انتقالات وزارت اقتصاد در بیمه ایران و البرز از این تغییرات دفاع کرده بود در حالیکه این تغییرات از سوی نمایندگان مجلس با واکنش منفی روبرو گردید.
از طرفی وزیر اقتصاد نیز چندی پیش در مجمع عمومی بیمه مرکزی از حس الودگی به فساد در صنعت بیمه سخن رانده بود .

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

13  +    =  17