مقایسه سخنان وزیر اقتصاد در جمع مدیران شبکه بانکی و مجمع بیمه مرکزی

مقایسه سخنان وزیر اقتصاد در جمع مدیران شبکه بانکی با سخنان وی در مجمع بیمه مرکزی به عنوان نهاد نظارت بیمه ای این پرسش را ایجاد می کند که آیا بهتر نبود وزیر اقتصاد هم برای رشد و ارتقاء سلامت در صنعت بیمه به موارد عملیاتی اشاره می کرد ؟//صنعت بیمه ایران نیز به جای کلی گویی ها نیازمند راهکار عملیاتی است از جمله ایده رتبه بندی شرکتهای بیمه به لحاظ پیاده سازی حاکمیت شرکتی و فرایندهای دیجیتال.

فرهاد دژپسند در جلسه با مدیران عامل بانک‌های دولتی با بیان اینکه افزایش شفافیت، افزایش کارآمدی و مدیریت صحیح هزینه ‏های بانک ‏ها منوط به استقرار بانکداری دیجیتال و هم چنین اجرای کامل و موثر حاکمیت شرکتی شامل تفکیک مدیرعامل از رییس هیأت مدیره، تشکیل هیأت عامل و تشکیل کمیته‏ های هیأت مدیره است، اظهار داشت: مقرر شده معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، بانک‌ها را از منظر اجرای حاکمیت شرکتی و استقرار بانکداری دیجیتال مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار دهد.

وی افزود ضروری است بانک‏ ها در این امر جدیت و شتاب بیشتری داشته باشند.

مقایسه سخنان وزیر اقتصاد در جمع مدیران شبکه بانکی با سخنان وی در مجمع بیمه مرکزی به عنوان نهاد نظارت بیمه ای این پرسش را ایجاد می کند که آیا بهتر نبود وزیر اقتصاد هم برای رشد و ارتقاء سلامت در  صنعت بیمه به موارد عملیاتی اشاره می کرد تا برخی کلی گویی ها منجر به برداشتهای سلیقه ای نشود؟

در حال حاضر ضعف صنعت بیمه درزمینه سرمایه گذاری در حوزه های آی تی که می تواند عاملی اثر گذار در پیشگیری از تقلب و تخلف باشد مشهود است اگر چه ایجاد سامانه سنهاب و توسعه زیر ساختهای آی تی شرکتهای بیمه در سال های اخیر تلاش بیمه گران برای دیجیتالی سازی فرایندها را نشان می دهد، اما در مقایسه با سایر بازارهای مالی هزینه کمتری در حوزه آی تی صورت گرفته است. سوال اینجاست که بیمه های دولتی و خصولتی چه میزان در این زمینه سرمایه گذاری مطلوب داشته اند؟

لینک زیر را مطالعه کنید:

میزان هزینه ها و سرمایه گذاری های آی تی و نرم افزاری در شرکتهای بیمه غیر دولتی

متاسفانه در لینک بالا میزان سرمایه گذاری های شرکت بیمه ایران در حوزه آی تی به دلیل عدم دسترسی به صورتهای مالی ان امکان پذیر نبوده است.
البته دژپسند به صورت کلی صرفا به ضرورت توسعه فین تکها و ایجاد تحولات پایه ای در فناوری بیمه ای اشاره کرده است.

همچنین فرهاد دژپسند در سخنان خود در جمع مدیران بانکهای دولتی از رتبه بندی بانکها در میزان اجرای حاکمیت شرکتی سخن گفته است.
شاید بهتر بود وزیر محترم اقتصاد در مجمع بیمه مرکزی بر این نکته های کلیدی نیز اشاره  می کرد.
صنعت بیمه در زمان عبدالناصر همتی ایین نامه 93 موسوم به ایین نامه حاکمیت شرکتی را تصویب کرد که در ان وظایف هیات مدیره ف هایت اجرادی کمیته های ریسک و کنترل داخلی به وضوح مشخص شده است اینکه این ایین نامه تا چه میزان در شرکتهای بیمه و بخصوص شرکتهای بیمه دولتی به اجرا در امده نیازمند مطالعات میدانی است اما بی تردید تا اجرای کامل ان فاصله بسیار است.
 صنعت بیمه ایران نیز به جای کلی گویی ها نیازمند راهکار عملیاتی است از جمله ایده رتبه بندی شرکتهای بیمه به لحاظ پیاده سازی حاکمیت شرکتی و فرایندهای دیجیتال.

لینکهای مرتبط:
دژ پسند : آلودگی و فساد در برخی بیمه ها  احساس می شود

دژپسند خبر داد؛رتبه بندی بانک ها از منظر اجرای حاکمیت شرکتی و استقرار بانکداری دیجیتال

 

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

3  +  1  =