چرا فیر صدای بیمه گران ایرانی را نمی شنود // سرانجام نا معلوم سومین نامه مصطفی کیائی

تشدید انزوای صنعت بیمه ایران

سه دوره است که بیمه گران ایرانی از حضور در اجلاس فیر محروم می شوند و در این جا نامه نگاری های مدیران هم نتوانسته دردی را دوا کند. به نظر می رسد ، انزوای صنعت بیمه ایران طی سالهای تحریم کار خودش را کرده چرا که دروازه های صنعت بیمه بین الملل هر روز تنگ تر می شود.

به گزارش ریسک نیوز،چند دوره است که ایرانی ها به دلیل عدم صدور روادید موفق به شرکت در اجلاس فیر نمی شوند.
این اتحادیه هر دو سال یکبار یک مجمع عمومی و یک کنفرانس دارد  که به تناوب یکبار در افریقا و یکبار در آسیا برگزار می شود و هر ساله بالغ بر 500 تا 800 نفر در آن شرکت می کنند اما در سه دوره اخیر ایرانیها به دلیل عدن صدئر روادید از شرکت در این اجلاس بزرگ بازماده اند.

در حالی سال 94 کنفرانس بیست و چهارمین کنفرانس و پنجاهمین سالروز تأسیس”فیر”(اتحادیه بیمه گران آسیا و آفریقا) درکشور مصر برگزار شد که این کشور برای مدیران عامل تعدادی از شرکت های بیمه ای ایرانی روادید صادر نکرد که این اقدام مصر با اعتراض برخی مدیران بیمه ای روبرو شد.

سید مصطفی کیایی، مدیرعامل شرکت بیمه اتکایی امین، با ارسال  نامه ای به “عادل منیر”، ضمن اعتراض به  دبیر کل این اتحادیه اعلام داشت: مهمترین هدف برگزاری کنفرانس “فیر” گسترش همکاری روابط بیمه‌ای کشورهای عضو آن بوده و روابط تجاری شرکت‌ها را بدور از سیاست دنبال می‌کند و با طرح این پرسش که چرا باید کشوری به میزبانی این دوره انتخاب شود که در سال2011 میلادی نیز برگزار کننده مجمع “فیر”بوده و در آن مجمع هم شرکت کنندگان ایرانی و غیر ایرانی موفق به اخذ ویزای آن کشور نشده اند، نتیجه گیری شده است که از جنابعالی و همه اعضای مجمع عمومی “فیر”درخواست می‌نمایم در مورد انتخاب کشورها به عنوان میزبان دقت بیشتری مبذول داشته و اجازه ندهید یک کشور، سیاست را در تجارت دخالت دهد

وی پبشنهاد داد که کشورهایی به عنوان نامزد برگزاری اجلاس سالیانه فیر باشند که بتوانند امکانات حضور همه اعضاء را در کشور خود فراهم آورند.

بر اساس  این گزارش البته از میان بیمه گران ایرانی در سال 94 محمد آسوده ، مدیر عامل بیمه اتکائی ایرانیان ، در بیست و چهارمین کنفرانس فیر حضور پیدا کرد .

وی در ان زمان در گفتگو با ریسک نیوز اذعان داشت که  24 نفر از صنعت بیمه کشور درخواست ویزا کرده بودند که متاسفانه دولت مصر تحت تاثیر روابط سیاسی دو کشور تنها به دو نفر از آنان ویزا داد ، در این راستا جریان عدم صدور روادید برای بیمه گران ایرانی را باید از روابط تجاری و علمی دو کشور  جدا کرد چرا که هم دبیر کل و هم رییس مصری فیر از عدم حضور بیمه گران ایرانی در این اجلاس اظهار تاسف . ناراحتی و اعلام کردند که  تلاش خود را برای حضور ایرانیان در این کنفرانس انجام دادند.

این گفته های دبیر کل فیر مبنی بر اظهار تاسف  در حالی است که این اقدام در سال 96 نیز تکرار شد  و باری ایرانیان روادید صادر نگردید  ..

البته سال 96 نیز این امر با واکنش دوباره مدیر عامل بیمه اتکائی امین روبرو شده  به طوریکه وی در نامه ای  به دبیر کل فیر و همتی رئیس کل بیمه مرکزی مجددا مراتب اعتراض خود را ابراز داشته است

 

در سال 98 نیز مجددا به دلیل عدم صدور ویزا، حضور ایرانیان بیمه گر در این اجلاس با وقفه روبرو شد
این بار اما سید مصطفی کیائی ، مدیر عامل شرکت بیمه اتکائی امین بهجای دبیر کل به شرک کنندگان نامه نوشته  و مراتب اعتراض خود را وارد کرده است.

شرکت کنندگان عزیز

بدینوسیله به اطلاع می رساند علی رغم مکاتبات و پیگیری های متعدد با دبیر کل فیر (FAIR) در خصوص صدور ویزای نمایندگان مان، متاسفانه ویزای مان را دریافت نکردیم و متعاقب آن قادر به شرکت در کنفرانس سال 2019 فیر نخواهیم بود.

ما چندین جلسه ملاقات با شرکت کنندگان در این کنفرانس ترتیب داده بودیم که اکنون می بایست تمامی این جلسات را کنسل نماییم.

علی رغم این موضوع که هدف فیر توسعه صنعت بیمه در کشورهای آسیایی آفریقایی است، به نظر می رسد مدیران فیر توجهی به این نقش مهم ندارند و سیاست را با کسب کار بیمه و بیمه اتکایی به هم آمیخته اند.

بعد از اینکه بدلایل سیاسی در صدور ویزایمان قادر به شرکت در کنفرانس فیر سالهای 2015 و 2017 نبودیم، اکنون فکر می کنیم که تیم برگزار کننده فیر کاملاً مسایل سیاسی را دنبال می کنند و هیچ قدرتی در تصمیم گیری آزادانه ندارند حتی برای مسایل کوچک.

بنابراین به عنوان عضو فیر و به دلیل ناتوانی مصر از جنبه های فنی ، مالی و سیاسی، قویاً درخواست داریم که محل و تصمیم گیرندگان تیم برگزار کننده که همه از کشور مصر می باشند تغییر یابند و به کشورهای توسعه یافته بیمه ای چون ژاپن، کره، چین، سنگاپور، مالزی و … انتقال یابد تا آنها بتوانند با ایجاد شرایط و اداره فیر امکان حضورآزادانه نمایندگان از کشورهای آسیایی آفریقایی در این رویداد مهم را فراهم آورند.

چرا صدای اعتراض بیمه گران ایرانی به فیر نمی رسد
سه دوره است که بیمه گران ایرانی از حضور در اجلاس فیر محروم می شوند و در این جا نامه نگاری های مدیران هم نتوانسته دردی را دوا کند.
به نظر می رسد ، انزوای صنعت بیمه ایران طی سالهای تحریم کار خودش را کرده چرا که دروازه های صنعت بیمه بین الملل هر روز تنگ تر می شود.
پس از دو دوره اعتراض بیمه گران ایرانی به نظر می رسد دبیر کل فیر باید به خواسته های ایرانی ها توجه و شرایط را برای برگزاری در کشورهایی که امکان حضور ایران وجود می داشت فراهم می کرد.
از طرفی به نظر می رسد، بیمه مرکزی ایران به عنوان نهاد نظارتی باید در این زمینه ها فعال تر عمل کند و از طریق تعاملات مختلف، زمینه های شرایط بیمه گران ایرانی را فراهم اورد.
بی تردید هر گونه انفعالی در این زمینه به منزوی تر شدن صنعت بیمه ایران منجر خواهد شد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  ×  3  =