ثبت رکورد جدید بورس

فعالان بازار سهام در اولین روز این هفته شاهد ثبت رکورد جدید در این بازار بودند؛ بطوریکه شاخص کل بورس برای اولین بار توانست از نیمه کانال ۲۹۴ هزار واحدی بالاتر رود.

در اولین روز کاری بورس تهران در هفته جاری شاخص کل بازده نقدی و قیمتی روند سعودی را طی کرد و در نهایت با رشد ۴۴۲۳ واحدی تا رقم ۲۹۴ هزار و ۶۰۱ بالا رفت. بدین ترتیب نماگر اصلی بورس برای اولین بار توانست وارد کانال ۱۹۴ هزار واحدی شود.

شاخص کل هم وزن نیز با ۱۶۸۳ واحد رشد رقم ۸۰ هزار و ۸۸۷ واحدی را تجربه کرد و شاخص آزاد شناور با ۵۳۰۲ واحد رقم ۳۳۵ هزار و ۳۷۹ واحدی را تجربه کرد.

شاخص بازار اول و بازار دوم نیز هر کدام به ترتیب ۳۶۸۲ و ۶۸۹۳ واحد رشد کردند.

در گروه محصولات شیمیایی ۱۴۱ میلیون سهم به ارزش حدودی ۱۴۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جابجا شد. در گروه خودرو نیز ۴۸۰ میلیون سهم به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان داد و ستد شد. بدین ترتیب این دو گروه در مقام اول و دوم ارزش معاملات قرار گرفتند.

فلزات اساسی، فرآورده‌های نفتی و کانه‌های فلزی پس از گروه‌های یاد شده بیشترین ارزش معاملات را شاهد بودند. امروز بیشتر سهم‌ها در گروه فرآورده‌های نفتی با رشد قیمت مواجه شدند و این گروه در چهارمین جایگاه از نظر ارزش معاملات ایستاد.

ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت تهران و معدنی و صنعتی چادرملو هر کدام به ترتیب ۳۲۰، ۳۰۸ و ۳۰۵ واحد در رشد شاخص‌های بازار تاثیرگذار بودند اما در طرف مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس شرکت ارتباطات سیار ایران و فولاد خوزستان هر کدام به ترتیب با ۸۲، ۴۸ و ۴۰ واحد تاثیر کاهشی سعی کردند که شاخص‌ها را به سمت پایین هدایت کنند.

بیشتر سهم‌ها در گروه خودرو مواد و مصرف دارویی، استخراج کانه‌های فلزی و فلزات اساسی با رشد قیمت مواجه شدند و در برخی از سهم‌ها با صف‌های خرید روبرو بودیم. امروز در بورس تهران ۲۶۹ سهم با رشد قیمت و ۷۶ سهم با افت قیمت روبرو شدند اما در فرابورس ایران ۱۴۰ سهم افزایش قیمت را تجربه کردند و ۷۰ سهم با کاهش قیمت روبرو شدند.

ارزش معاملات بورس تهران مجموعا به ۱۶۶۴ میلیارد تومان نزدیک شد و حجم معاملات آن به سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی رسید. همچنین تعداد داد و ستدها رقم ۴۲۲ هزار و ۸۱۹ را تجربه کرد.

آیفکس نیز با رشد ۶۲ واحدی روبرو شد و توانست در تراز ۳۸۳۲ بایستد. ارزش معاملات فرابورس ایران تا رقم ۷۸۲ میلیارد تومان رشد کرد و حجم معاملات رقم ۹۴۹ میلیون سهم و اوراق مالی را تجریه کرد. تعداد داد و ستدهای این بازار نیز به رقم ۱۷۱ هزار و ۷۸۶ رسید.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  ×  1  =