بیشترین ارزش معاملات بورس به خودرویی‌ها رسید

امروز شاخص کل بورس تهران با ۱۹۷۵ واحد رشد مواجه شد و کانال جدید را تجربه کرد. خودرویی‌ها در دادوستدهای امروز بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و اکثرا با رشد قیمت مواجه شدند.

امروز از زمان باز شدن معاملات بورس اوراق بهادار تهران شاخص اصلی این بازار روند افزایشی را شاهد بود؛ به طوری که در نهایت توانست ۱۹۷۵ واحد رشد کند و به رقم ۲۸۶ هزار و ۱۱۴ واحدی برسد.

شاخص کل هم‌وزن نیز ۹۲ واحد افزایش یافت و به رقم ۷۸ هزار و ۱۹۱ واحدی رسید. در عین حال شاخص آزاد شناور با رشد ۲۴۲۸ مواجه شد و رقم ۳۲۶ هزار و ۴۶۵ را تجربه کرد.

شاخص بازار اول و دوم نیز هر کدام به ترتیب با ۲۲۳۵ و ۴۳۰ واحد رشد روبرو شد.

امروز گروه خودرو و ساخت قطعات بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد؛ به طوری که ۹۷۶ میلیون سهم به ارزش ۲۲۰ میلیارد تومان دست به دست شد. در این گروه بیشتر سهم‌ها با افزایش قیمت روبرو بودند.

پس از خودرویی‌ها فلزات اساسی، شیمیایی و کانه‌های فلزی بیشترین ارزش معاملات را شاهد بودند.

در بورس تهران ۱۷۳ سهم با رشد قیمت و ۱۶۸ سهم با افت قیمت روبرو بودند. همچنین تعداد نمادهای مثبت در بورس ایران به ۱۰۱ و تعداد نمادهای منفی به۱۰۶ رسید.

گروه مپنا، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت اصفهان هر کدام به ترتیب ۳۲۸، ۲۷۵ و ۲۵۲ و ۲۳۷ واحد در رشد شاخص‌های بازار تاثیر داشته است. در طرف مقابل مخابرات ایران، معدنی و صنعتی چادرملو و سرمایه‌گذاری مس ایران هر کدام به ترتیب ۱۵۷، ۵۲ و ۵۰ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص‌ بازار سرمایه داشتند.

ارزش کل معاملات بورس تهران به رقم ۱۴۹۶ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از چهار میلیارد سهم و اوراق مالی بود. تعداد معاملات این بازار تا رقم ۱۹۲ هزار و ۷۹ افزایش یافت.

در فرابورس ایران نیز شاخص کل ۹.۸ واحد افزایش یافت و به رقم ۳۷۷۶ واحد رسید. ارزش کل معاملات این بازار به رقم ۹۳۱ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۱.۳ میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

19  −  11  =