ارائه سرویس برداشت خودکار و سفته‌ الکترونیکی از پلتفرم فرابوم به شرکت‌های بیمه

نسلی نو از خدمات بانکداری باز در فرابوم در گفتگو با مدیر بیزینس لاین پیمان

میلاد مژدهی، مدیر بیزینس لاین پیمان شرکت فرابوم در گفتگو با پایگاه خبری ریسک نیوز اظهار داشت: شرکت فرابوم از سال 97 به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. ابتدا فعالیت بانکداری باز در شرکت توسن و تحت عنوان پروژه توسن بوم در سال 93 شروع شد و کم‌کم لزوم ایجاد یک شرکت پیرامون این موضوع احساس شد که در نهایت با مشارکت توسن و بانک‌های ملی، ملت، تجارت و صنعت و معدن شرکت فرابوم فعلی شکل گرفت.

وی بیان کرد: در فرابوم ارتباطات مختلفی با بازار مالی کشور داریم و یکی از مخاطبان بزرگ ما در سرویس بانکداری باز صنعت بیمه است. به شرکت‌های حوزه بیمه سرویس‌های متعددی را ارائه می‌کنیم و در حال توسعه همکاری با شرکت‌های بیمه هستیم.

مژدهی افزود: با شرکت فناوران خبره به عنوان بزرگترین شرکت ارائه دهنده راهکار بیمه‌ای که حدود 24 شرکت بیمه را پشتیبانی می‌کند همکاری بسیاری خوبی شکل گرفته و سرویس‌های فرابوم به زیرساخت‌های ارائه شده این شرکت متصل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر سرویس‌های متعددی به شرکت‌های بیمه‌ای ارائه می‌شود. همچنین شرکت فرابوم به صورت مستقیم هم می‌تواند سرویس‌هایی را در اختیار بیمه‌ها قرار دهد از جمله اینکه هم‌اکنون بیمه تجارت نو سرویس برداشت خودکار را به زودی فعال خواهد کرد و بیمه دی و سینا هم در حال پیاده‌سازی سرویس‌ها هستند.

مژدهی ادامه داد: سرویس‌های انتقال وجه را هم به شرکت‌های بیمه‌گر ارائه کرده‌ایم بدین شکل که از طریق فرابوم دسترسی جهت اتصال به تمامی بانک‌هایی که سرویس‌های انتقال وجه را ارائه می دهند وجود دارد.

وی تاکید کرد: این سرویس باعث می‌شود تا واحدهای حسابداری و مالی بیمه مجبور نباشند برای انتقال وجه روزانه و تسویه با ذینفعان، اینترنت بانک‌های مختلف را باز کنند و این مقوله از منظر سهولت می‌تواند کمک بزرگی به این عرصه باشد.

سهولت در بازپرداخت اقساط

مژدهی با بیان اینکه یکی از این سرویس‌ها برداشت خودکار است که جهت سهولت بازپرداخت اقساط بیمه‌های صادر شده است که فرابوم در لاین پیمان ارائه می‌کند اظهار کرد: در این سرویس کاربر می‌تواند یک بار برای ارائه دسترسی به شرکت بیمه‌گر اقدام نماید و پس از آن، اقساط به صورت دوره‌ای از حساب کاربر بدون نیاز به درگاه پرداخت، برداشت خواهد شد.

وی افزود: اکنون شرکت‌های مختلف، طرح‌های فروش بیمه دارند که می‌توان با پرداخت هزینه حداقلی روزانه از خدمات بیمه‌ای مانند بیمه عمر و سرمایه‌گذاری استفاده نمود که سرویس برداشت خودکار به صنعت بیمه کمک می‌کند تا مشتریان هر بار برای پرداخت به درگاه‌های پرداختی مراجعه نکنند و نیازی به دریافت رمز پویا نداشته باشند.

تمرکز روی برداشت خودکار

مژدهی اضافه کرد: امسال برای سرویس برداشت خودکار، واحدی در شرکت فرابوم پیش‌بینی شده که در این واحد هدف اصلی ما بالا بردن حجم تراکنش این نحوه پرداخت است و این سرویس می‌تواند ابزار پرداختی برای تراکنش‌های دوره‌ای و تکرار شونده باشد. با استفاده از این سرویس دیگر کاربر نیازی ندارد هر بار وارد درگاه‌های پرداخت شود.

مدیر بیزینس لاین پیمان شرکت فرابوم بیان کرد: بزرگترین اولویت ما در صنعت بیمه آن است که بتوانیم حجم مخاطبین این سرویس را بالا برده و در کنار شرکت‌های بیمه نحوه تعاملات با کاربران را تسهیل نماییم.
وی گفت: قطعاً این سرویس می‌تواند تجربه خوبی برای کاربران و حتی بیمه‌گران در زمان تسویه اقساط ایجاد کند.

سفته الکترونیک و سرویس‌های استعلامی فرابوم

مژدهی با اشاره به وجود بیزینس‌های مختلف در فرابوم گفت: سرویس‌های استعلامی و تطبیقی این شرکت برای پرداخت خسارت به یک کاربر کارا خواهد بود و صحت مشخصات اعلامی کاربر را بررسی می‌کند.

وی از راه‌اندازی یک سرویس دیگر به تازگی خبر داد و افزود: با توجه به فروش اقساطی و اعتباری برخی محصولات در بیمه‌ها، عدم پرداخت اقساط در موعد مقرر باعث مشکلات زیادی نزد شرکت‌های بیمه شده است و گاهاً در این راستا اقدام به دریافت چک و سفته می‌شود.

برای حل این مشکل فرابوم سرویس سفته الکترونیکی را ارائه کرده است. یکی از مزیت‌های سفته الکترونیکی آن است که دیگر نیازی به بایگانی کردن و عودت و ابطال سفته و چک فیزیکی در آن وجود ندارد و همچینی کاربر می‌تواند تمامی مراحل فرآیند را در محیط سامانه بیمه طی نماید. این سفته‌های الکترونیکی از کاربر در وجه شرکت بیمه قابل اخذ می‌باشد و نیازی به حضور کاربر در شعب بیمه نخواهد بود.

مژدهی در پایان اعلام کرد: فرابوم در حوزه های مختلف امکان ارائه سرویس به شرکت‌های بیمه را دارد و این همکاری باعث تسهیل امور مخاطبان بیمه خواهد شد.

به گزارش ریسک نیوز، پلتفرم بوم (متعلق به شرکت فرابوم) به عنوان اولین و جامع‏ترین پلتفرم بانکداری باز کشور (مشتمل بر خدمات بالغ بر ۲۰ بانک)، راهکارهای خلاقانه‌‏ای را در راستای کاهش فرآیندهای دستی، افزایش صحت تراکنش‌ها و البته حفظ و نگهداری مشتریان ارائه داده است.

پلتفرم بوم طی سال‌های متمادی به پیاده‌سازی سرویس‌های متنوع متناسب با نیاز بازار و گسترش بانک‌های سرویس‌دهنده پرداخته است و اکنون می‌توان به همکاری با بیش از ۱۰۰ همکار تجاری، بالای ۴ میلیون تراکنش موفق روزانه، ۸ دسته متنوع سرویس، بیش از ۲۰۰ API پیاده‌سازی شده و اتصال ۱۷۰ میلیون حساب بانکی به عنوان بخشی از دستاوردهای آن اشاره کرد.

پیمانسرویس برداخش خودکارسفته الکترونیکیفرابوم
نظرات (0)
افزودن نظر